رئیس قوه قضائیه: روح قانون جلوگیری از تجاوز به ذخایر ملی است

تهران (پانا) - رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه باید جلو قاچاق چوب و تجاوز به حریم جنگل در گیلان  گرفته شود گفت: روح قانون جلوگیری از تجاوز به ذخایر ملی است و بن بستی برای رسیدگی به دادرسی های عادلانه نداریم.

کد مطلب: ۱۱۶۰۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس قوه قضائیه: روح قانون جلوگیری از تجاوز به ذخایر ملی است

به گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی امروز در جلسه احیای حقوق عامه در حوزه انفال، منابع طبیعی و محیط زیست که در دادگستری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: حفظ ذخایر ارزشمند آب، خاک، زمین و هر آنچه که به عنوان ثروت ملی است از رسالت های مهم، شرعی، قانونی، الهی و ملی است.

وی تجاوز به جنگل را ازموضوعاتی دانست که باید با جدیت در جلوگیری از ان اقدامات لازم صورت گیرد گفت: اگر نیرو و امکانات کافی نبود، می توان از ظرفیت سازمان های مردم نهاد که آمادگی نقش افرینی دارند و همچنین نیروهای بسیجی استمداد طلبید.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه تالاب انزلی برای امروز نیست بلکه سالهای سال باید باقی بماند گفت: نباید گذاشت تا منابع طبیعی مورد تعرض افراد قرار گیرد. از هیچ کس پذیرفته نیست که در دوره مدیریتی خود کوتاهی کند، زیرا آیندگان عملکردها را قضاوت خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه حق آزمون و خطا نداریم و باید کار متقن انجام دهیم یادآور شد: موضوع پسماندها در گیلان باید حل شود زیرا علاوه بر ایجاد مشکلات محیط زیستی، امراض بسیاری نیز برای مردم ایجاد خواهد شد.

رییس دستگاه قضا با تاکید بر اینکه راهکارهای حل مشکلات محیط زیستی باید احصا شود گفت: باید راهکارهای تجربه شده را به اینجا اورد و از آنها استفاده کرد.

رئیسی با تاکید بر اینکه باید جلو قاچاق چوب و تجاوز به حریم جنگل در گیلان گرفته شود گفت: روح قانون جلوگیری از تجاوز به ذخایر ملی است و بن بستی برای رسیدگی به دادرسی های عادلانه نداریم.

وی با تاکید بر حفظ کاداس در استانهای شمالی که از ضرورت هاست ادامه داد: هرگونه تصرف در حریم رودخانه غیرقانونی است و برخوردها باید بدون گذشت زمان انجام شود.

رییسی در رابطه با هزینه دادرسی خاطرنشان کرد: هزینه دادرسی باید باشد، ولی نبود آن نباید موجب تعطیلی رسیدگی عادلانه شود.

رئیسی با بیان اینکه کمیته مربوط به تالاب زیر نظر معاون اول رئیس جمهور شکل گرفته است افزود: کمیته ها نیز باید فعال گردد.

وی با بیان اینکه سندهای غیرقانونی باید ابطال شود گفت: باید شجاعانه در برابر تخلفات ایستادگی کرد زیرا کار ویژه نگاه ویژه می طلبد.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه هاضمه جمهوری اسلامی ضد فساد و هاضمه انقلاب اسلامی تبعیض ناپذیر است گفت: برخورد با فساد در دستور کار ماست و هرجا باشد برخورد می کنیم و کوتاه نخواهیم آمد و در موضوع کارخانه ابریشم گیلان نیز باید با فساد برخورد کرد.

وی خاطرنشان کرد: گیلان دارای زیبایی های طبیعی و معنوی بسیاری است و به فرموده مقام معظم رهبری مردم این استان اهل استقامت و ایستادگی در برابر مشکلات هستند و امیدواریم مردم استان در حفظ ثروت های ملی برای استان نیز خوش بدرخشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار