حاجی میرزایی در گفتگوی تخصصی تعلیم و تربیت در ۲ حوزه حراست و ارزیابی عملکرد:

تحقق ماموریت‌ها بدون درک عمیق اهداف نظام تعلیم و تربیت میسر نیست

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در گفتگوی تخصصی تعلیم و تربیت در ۲ حوزه حراست و ارزیابی عملکرد با اشاره به اینکه از کار خود درک و فهم صحیحی داشته باشیم، اظهار کرد که تحقق ماموریت‌ها بدون درک عمیق اهداف نظام تعلیم و تربیت میسر نیست.

کد مطلب: ۱۱۶۰۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
تحقق ماموریت‌ها بدون درک عمیق اهداف نظام تعلیم و تربیت میسر نیست

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در گفتگوی تخصصی تعلیم و تربیت در ۲ حوزه حراست و ارزیابی عملکرد که بعدازظهر امروز در دفتر وزیر آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه در مفهوم کلمه یوم الله حقایق عمیقی نهفته است اظهار کرد: یوم الله روز تجلی بارز قدرت الهی و ظهور و بروز سنت‌های الهی است که سرشار از آموزه های عمیق و ناب برای یادگیری است.

وی ضمن اظهار امیدواری برای نزدیک شدن اندیشه‌ها با برگزاری اینگونه نشست‌ها افزود: همه تمایل دارند کارشان را به درستی انجام دهند.

حاجی میرزایی با بیان طرح سوالی که چه زمانی متوجه می‌شویم خوب کار می‌کنیم، ادامه داد: اولین مقدمه و لازمه این موضوع درک صحیح و روشن از محتوای کار است؛ تحقق ماموریت‌ها بدون درک عمیق از آن میسر نیست. ماموریتی صحیح است که اگر ایفا نشود مجموعهدچار اختلال می‌شود.

وی در بحث ارزیابی عملکرد از نظر اهمیت و عظمت این ماموریت افرود: میزان اعتقاد ما به آرمان‌ها و اهداف را میزان توجه به ارزیابی تعیین می‌کند؛ اگر‌ مجموعه ای برای بهبود و یادگیری ارزش قائل بود، باید به ارزیابی اهمیت بدهد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه برای تحقق اهداف به ارزیابی نیازمندیم تاکید کرد: ارزش تمام روش‌های ارزیابی به این است که به ما اطلاعات موثر دهد. نیازمند درک روشن از اوضاع هستیم اگر مشکلات مجموعه تکرار شود این نشان از فقدان پویایی و زنده بودن مجموعه ارزیابی دارد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: محتوای مسئولیت ما بسیار عمیق و غنی است هرکاری در آموزش و پرورش عظمت دارد و نیازمند عقلانیت بسیار بالا و گسترده ای است. باید برای حل مسائل تدبیر کنیم و راه حل‌های مختلف را دریابیم و باید حیطه صلاحیت‌ها و ماموریت‌های خود را به درستی و عمیق بشناسیم.

حاجی میرزایی با تاکید براینکه نوع توجه به این‌ مسائل به داشتن درک واقع بینانه تر و سنجیده تر کمک می‌کند، اظهار کرد: کارهایی که در حوزه حراست و ارزیابی عملکرد انجام می‌شود به دلیل اینکه ارتباط با انسان‌ها دارد نیازمند حداکثر مراقبت‌ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار