نویسنده جوان اسلامشهری:

ضرورت توجه به افزایش سرانه مطالعه در جامعه

اسلامشهر(پانا) - امروزه فضای مجازی تبدیل به مهمترین عامل برای تغییر برخی از اعتقادات و افکار بشر شده و مهمترین عاملی که کمک می‌کند تا بهترین شخصیت نسبت به فضای مجازی شکل بگیرد، کتاب است .

کد مطلب: ۱۱۵۹۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه به افزایش سرانه مطالعه در جامعه

سلاله برجی، نویسنده جوان آموزشگاه شهید اورکی آموزش و پرورش اسلامشهر در گفت و گو با پانا در رابطه با شرایط زندگی خود بیان کرد: از ابتدای راه زندگی با حمایت و راهنمایی‌های والدین سعی کردم خودم را به فعالیت‌های درسی محدود نکنم و در تلاش باشم تا دانش و مهارت‌های شخصی را توسعه دهم و به همین منظور، خواندن کتاب‌های غیر درسی از جمله، روانشناسی، توجه به کارهای هنری و فراگیری زبان‌های دیگر را در حد توان خود اجرا کردم.

او در رابطه با علاقمند شدن به نوشتن و ایجاد جرقه نویسندگی افزود: مطالعه دقیق کتاب‌هایی در زمینه مبحث روانشناسی باعث شکل گرفتن نظرات، عقاید و مطالب جدیدی در ذهن من شد و افزایش مطالعه، پنجره‌های جدیدی از زوایای متفاوت همراه با نظرات و فرهنگ نویسندگان مختلف را در ذهن من باز کرد و برای بها دادن و ارزش بخشیدن به نظراتم آنها را به صورت نوشته درآوردم تا اینکه بعد از مدت‌ها با بازنویسی نوشته‌ها موفق شدم تا آن را به صورت یک کتاب در بیاورم.

برجی در زمینه همراهی اطرافیان و در جهت نوشتن کتاب خود تصریح کرد: با توجه به اینکه، اطرافیانم در زمینه نوشتن تخصصی نداشتند، اما تشویق آنها، نظرات و انتقاداتی که پدر و مادرم با خواندن بخش‌های مختلف کتاب قبل از چاپ به من جهت بالا بردن کیفیت متن ارائه دادند، کمک فراوانی به من کرد که هیچ گاه لطف آنها در تمام مراحل زندگی خود را فراموش نمی کنم و همیشه قدردان آنها هستم.

هر کسی نیاز دارد تا بهترین راهنما را برای زندگی خود پیدا کند

این نویسنده جوان در رابطه با کتاب خلاء ذهن نوشته خود خاطرنشان کرد: کتاب من در رابطه با اصلاح مهارت‌های زندگی هر انسان است و هر کسی نیاز دارد تا بهترین راهنما را برای این نوع از زندگی پیدا کند. البته تقلید از این کتابها کافی نیست و خواننده باید چکیده کتاب را در ذهن خود پرورش دهد.

او در زمینه چاپ شدن کتاب خود اظهار کرد: با حمایت‌های خوب مدیر و معاون پرورشی مدرسه شهید اورکی و آموزش و پرورش اسلامشهر و پیگیری‌های خود من در نهایت نشر رزا افتخار چاپ شدن کتاب را با توجه به طرح حمایت از مولفان کودک و نوجوان به من دادند.

سلاله برجی در پایان تأکید کرد: به چاپ رسیدن کتاب «خلا‌ ذهن» ، انگیزه بزرگی برای تالیف کتاب‌های دیگر برای من ایجاد کرد و دوست دارم فرهنگ سازی کتاب‌خوانی در جامعه به صورت درست صورت بگیرد، امروزه فضای مجازی تبدیل به مهمترین عامل برای تغییر برخی از اعتقادات و افکار بشر شده و به نظر من تنها چیزی که کمک می‌کند تا درست‌ترین شخصیت نسبت به فضای مجازی در ما شکل بگیرد کتاب است و امیدوارم روزی شاهد افزایش سرانه مطالعه در کل دنیا باشیم و اولین گام برای رسیدن به این دستاورد جهانی نویسندگان هستند که باید نهایت تلاش خود را جهت نوشتن کتاب‌های محبوب برای مخاطبان خود انجام دهند.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار