کرونا با ۲۹ بستری جدید در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - تعداد بستری‌های بیماری کرونا در استان اردبیل به ۱۹۳ نفر رسید.

کد مطلب: ۱۱۵۹۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
کرونا با ۲۹ بستری جدید در استان اردبیل

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در جلسه ستاد کرونا استان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گزارش خوشبختانه فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان ثبت نشده است، گفت: در این مدت ۳۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان مرخص و ۲۹ بیمار جدید مبتلا بستری شدند.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند، افزود: ۵۹ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از عموم مردم خواست که کماکان دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از حضور در دورهمی‌ها و تجمع ها خودداری کنند.

سرهنگ سید حجت فتاحی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان نیز از تداوم محدودیت تردد شبانه در سرتاسر استان خبر داد و گفت: مهم‌ترین هدف از اجرای محدودیت‌های تردد شبانه از ۹ شب تا ۴ صبح، مشارکت مردم در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است.

او افزود: هیچ‌گونه انطباقی بین عرض معابر شهری با تعداد خودرو‌هایی که تردد می‌کنند وجود ندارد که درصدد هستیم مشکلات موجود در این زمینه را به حداقل برسانیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: نبود سیستم‌های هوشمند ترافیکی در سطح شهر‌های بزرگ استان، کار پلیس را در انجام وظایف محوله سخت کرده است چرا که این مشکلی اساسی در حل مشکلات ترافیکی و بهره‌مندی از سیستم هوشمندسازی است که باید مورد توجه واقع شود.

فتاحی ادامه داد: در کنار اعمال قانون و جریمه رانندگان متخلف، باید مشوق‌هایی را نیز برای رانندگان قانونمند تدوین کنیم تا در این زمینه همکاری و مشارکت رانندگان و ترددکنندگان بیشتر و نتیجه‌بخش‌تر شود که این موضوع برای ما به عنوان یک اولویت اساسی و مهم مطرح است.

او تصریح کرد: بیشترین دلیل تصادفات درون شهری با ۳۹ درصد در ۱۰ ماهه نخست امسال عدم توجه به جلو بوده است و بیشترین بازه زمانی تصادفات درون شهری در ساعات ۱۲ تا ۱۴ ظهر و ۱۸ تا ۲۰ شب بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: در بحث برخورد با تخلفات رانندگی، استان اردبیل رتبه سوم کشور را دارد که درصدد هستیم در راستای کاهش تصادفات درون‌شهری و نیز به حداقل رساندن میزان فوتی‌ها به صورت قابل قبول عمل کرده و به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار