در آیین نواختن زنگ انقلاب؛

حسینی: نهادی که کارآمدتر باشد در جهت ابقای و استمرار نظام حرکت کرده است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در آیین نواختن زنگ گلبانگ انقلاب که در مدرسه استثنایی رجائیه منطقه ۱۵ تهران برگزار شد گفت که سرعت پیروزی، فراگیری، ابتنا به فرهنگ و تکیه بر استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی چهار مولفه پیروزی انقلاب اسلامی بود.

کد مطلب: ۱۱۵۹۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: نهادی که کارآمدتر باشد در جهت ابقای و استمرار نظام حرکت کرده است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب و با تاکید بر اینکه باید مدام زنگ انقلاب به صدا در آوریم تا جامعه زنگ نزند اظهار کرد: چهار مولفه اصلی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش داشت که اولین آن سرعت پیروزی انقلاب بود.

وی افزود: یکسال پیش از پیروزی انقلاب جیمی کارتر در نشست با شاه او را قهرمان منطقه و ایران را جزیره امن سیاسی دانست اما علیرغم تمامی پشتیبانی نظام سلطه از شاه ، کمتر از یکسال از صحبت های جیمی کارتر انقلاب اسلامی با حضور مردم به پیروزی رسید. رهبری امام خمینی(ره)، ایمان مردم و انسجام و وحدت سه ضلع اصلی مثلث پیروزی نظام جمهوری اسلامی بود.

معاون وزیر مولفه دوم پیروزی انقلاب را فراگیری انقلاب اسلامی دانست و گفت: در پیروزی انقلاب اسلامی بر خلاف برخی از انقلاب های قشری و طبقاتی با نوعی از همه گیری و خروج از انحصار طبقاتی مواجه بودیم و این از ویژگی های منحصر به فرد انقلاب اسلامی بود. انقلاب اسلامی نشان داد اگر همه اقشار جامعه با یکدیگر متحد باشند به سرعت به پیروزی می رسند

معاون وزیر سومین مولفه پیروزی انقلاب را ابتنا و اتکای آن به فرهنگ دانست و گفت: مهمترین نقطه ثقل انقلاب اسلامی فرهنگ بود و نظام جمهوری اسلامی و انقلاب بر مبنای آموزه های دینی و فرهنگی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن‌کریم رسالت پیامبر اکرم را اقامه عدل با ابزار فرهنگی یعنی بینه،‌کتاب و منطق میداند، اظهار کرد: مردم کشورمان نیز بر اساس نقطه ثقل فرهنگی و با رهبری امام خمینی (ره) انقلاب را شکل دادند و آموزش و پرورش نیز به عنوان عامل فرهنگی در وقوع انقلاب و بعد از انقلاب نقش بی بدیلی داشته است.

وی افزود: نقش آموزش و پرورش و فرهنگیان در پیروزی انقلاب و در دفاع مقدس با تقدیم بیش از ۴۱ هزار شهید بی بدیل بود. در عصر کرونا نیز معلمین به عنوان مدافعین آموزش در کنار مدافعین سلامت برای استمرار آموزش تلاش ویژه ای کردند که جادارد از همه معلمان به خاطر مجاهدت هایشان در این ایام تقدیر شود.

حسینی تکیه بر استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را چهارمین مولفه پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: معمولا علل ایجاد هر انقلابی، علل ابقا ‌و ادامه آن انقلاب نیز هست و علل ایجاد انقلاب همان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و همین موارد، عامل استمرار و ابقای انقلاب نیز هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه های استقلال کارآمدی و حکمرانی مطلوب نظام برای مدیریت در عرصه های مختلف است گفت: هر نهادی که کارآمدتر باشد در جهت ابقای و استمرار نظام حرکت کرده است.

حسینی مبارزه با نظام امپریالیسم و خط مقاومت را مولفه دوم استقلال دانست و گفت: سردار شهید سلیمانی نماد استقلال و مبارزه با نظام سلطه و امپریالیسم بود که جا دارد یاد این شهید گرانقدر نیز گرامی داشته شود. برگزاری بیش از ۴۰ انتخابات پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز نمادی از جمهوریت نظام است.

معاون وزیر با تاکید بر اینکه در دهه چهارم انقلاب اجرایی سازی سند تحول بنیادین و بیانه گام دوم، نقشه راه نظام تعلیم و تربیت است اظهار کرد: در سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم بر سبک زندگی ایرانی اسلامی تاکید شده است و نظام تعلیم و تربیت بر همین اساس و پرورش دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی حرکت می کند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی مولد انقلاب اسلامی است اظهار کرد: از زمان تاسیس این سازمان تاکنون پوشش تحصیلی ۱۸ برابر و اعتبارات نیز ۱۰ برابر افزایش یافته است.

وی در پایان گفت: اجرایی سازی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش استثنایی با سه بسته تحولی توسعه مشارکت ها، مدرسه انطباقی و مداخلات بهنگام طلایی پیگری می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار