اجرای بیش از بیست هزار عنوان برنامه فرهنگی در مدارس خراسان رضوی در ایام الله دهه فجر

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت بیش از بیست هزار عنوان برنامه فرهنگی در مدارس سطح استان در ایام الله دهه فجر برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای بیش از بیست هزار عنوان برنامه فرهنگی در مدارس خراسان رضوی در ایام الله دهه فجر

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده در جلسه کمیته فرهنگیان و دانش آموزان ستاد گرامیداشت دهه فجر با اشاره به شرایط خاص موجود ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به مجوز اخذ شده از ستاد استانی مقابله با کرونا مراسم گرامیداشت روز 12 بهمن ماه سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی به صورت محدود و با حضور تشکل های دانش آموزی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری راهپیمایی روز 22 بهمن ماه تنها با استفاده از اتومبیل و موتورسیکلت خواهد بود گفت: روز 12 بهمن ماه برای مردم ایران روزی خاص و خاطره انگیز است، همه ساله در این روز مراسماتی تحت عنوان زنگ انقلاب در مدارس برگزار می شد، لیکن امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و به تبع آن تعطیلی عمده مدارس سطح استان، این مراسم به صورت محدود و با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تنها در مدارسی که با توجه به دستورالعمل بازگشایی مدارس از آغاز بهمن ماه، کلاس حضوری دارند برگزار خواهد شد.

خدابنده در ادامه افزود: مراسم روز 12 بهمن ماه در میدان شهدا و باحضور محدود تشکل های دانش آموزی با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد، ضمنا اجرای نمادین زنگ انقلاب در کلیه ادارات آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با حضور مسئولان و رعایت پروتکل های بهداشتی و پخش زنده این مراسم از طریق کانال های ارتباطی شبکه شاد مدارس ومناطق و شبکه های استانی از جمله دیگر برنامه ها خواهد بود.

خدابنده با اشاره به اجرای بیش از بیست هزار برنامه فرهنگی، هنری در مدارس سطح استان در ایام الله دهه فجر تصریح کرد: در این ایام بیش از 820 برنامه عمرانی فرهنگی نیز درسطح استان بر اساس مصوبات کارگروه ادارات ومناطق برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ایمان، اتحاد و همبستگی و رهبری حضرت امام خمینی (ره) را سه عامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروزه نیز این عوامل در کشور قابل تحقق هستند و می توان با اشاعه امید در جامعه همبستگی و اتحاد ملی را افزایش داد.

خدابنده با بیان اینکه ایام دهه فجر فرصت مناسبی برای شناساندن دستاوردهای انقلاب اسلامی به دانش آموزان و نسل جدید است گفت: در این راستا باید با استفاده از ظرفیت تشکل های دانش آموزی به سمت انجام فعالیت های خلاقانه، نو و جذاب رفت.

وی انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب فرهنگی دانست و گفت: فرهنگیان همواره به عنوان متولیان تعلیم و تربیت نقش موثری در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشته اند و امروزه نیز بایستی این نقش مهم را ادامه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار