عرضه باقی مانده سنگ آهن در بورس چشم انتظار مصوبات کمیته وزارت صمت

تهران (پانا) -مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو گفت که عرضه باقی مانده سنگ آهن در بورس کالا بستگی به اجرا شدن شیوه نامه و مقررات حاضر در مجلس و کمیته نظارتی در وزارت صمت دارد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
عرضه باقی مانده سنگ آهن در بورس چشم انتظار مصوبات کمیته وزارت صمت

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امیر صباغ مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو با ابراز رضایت از مکانیزم عرضه سنگ آهن در بورس کالا، اظهار کرد:اگر بخواهیم معادن کشور بررسی کنیم در زمینه سنگ آهن داری معادن متعددی هستیم لازم به ذکر است که نواحی معدن خیزمان در استان های کرمان ، خوزستان و یزد است.

او بیان کرد: بزرگ ترین معدن های کشور در عرصه سنگ آهن مربوط به سیرجان در ناحیه سنگان است ، که شرکت های زیادی در حال برداشت از این معادن هستند.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو اظهار کرد: اکنون جزء ده شرکت برتر تولید کننده فولاد در جهان هستیم که این امر ناشی از عملکرد خوبی است که در برداشت سنگ آهن داشته ایم.

صباغ در رابطه با عرضه های بعدی سنگ آهن در بورس کالا بیان کرد: هر شرکتی اختیار دارد که محصولش را در چارچوب مزایده یا قرارداد کوتاه مدت در بورس کالا به فروش بگذارد، شرکت ایمیدرو به دلیل دولتی بودنش محصول خود را به صورت مزایده ای به فروش رساند.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو گفت: شرکت ایمیدرو امروز برای اولین بارمحصولات خود را به صورت مزایده باز به فروش گذاشت قطع به یقین اگر نتیجه خوبی از این نوع معامله بدست آوریم در آینده از این ابزار ها بیشتر استفاده خواهیم کرد.

او تصریح کرد: اکنون مجلس و دولت اصرار دارند که مکانیزم قیمت گذاری از طریق بورس کالا صورت بگیرد، که در همین رابطه می توان به ابلاغیه دولت برای سنگ آهن در بورس کالا اشاره کرد به علت آنکه چنین اتفاقی سبب شفافیت بیشتر قیمت محصولات می شود.

صباغ در رابطه با اینکه عرضه سنگ آهن چه تاثیری می تواند بر ارزش سهام فولاد بگذارد، اظهار کرد: به نظر می رسد باتوجه به عرضه سنگ آهن در بورس کالا با قیمت های شفاف تری مواجه خواهیم بود، به علت آنکه لیست خریدار و فروشنده از طریق سامانه هایی که وجود دارد مانند بهین یاب می توانند قرارداد های متعددی با یکدیگر ببندند ، که این مسئله یک چشم اندازی به فولادی ها و معدن کار ها می دهد .

صباغ مزایای این روش عرضه را برای عرضه کننده و خریدار گفت : مزیت این عرضه برای فولادی ها، برنامه ریزی تولید با اطمینان خرید مواد اولیه از بورس کالاست، در واقع با توجه به حراج باز بودن مزایده برعکس مزایده های سنتی، امکان خرید از تولیدکنندگان گرفته نشده و شرکت ها با توجه به موجودی انبارها و چشم انداز تولید و برنامه ریزی آتی خود می توانند درمورد خرید و اعلام قیمت، تصمیم گیری و رقابت کنند.

او در رابطه با اینکه آیا از این به بعد قرار است تمام محصولات سنگ آهن در بورس کالا عرضه شود یا خیر گفت : این بحث بستگی به اجرا شدن شیوه نامه و مقررات فولاد حاضر در مجلس و کمیته حاضر در وزارت صمت دارد.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو گفت قیمت گذاری برای کالا هایی مطرح است که در بورس کالا عرضه نمی شود به علت آنکه اگر کالایی در بورس کالا عرض شود از مکانیزم قیمت گذاری دولت خارج می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار