آغار بهره برداری از طرح های آب و فاضلاب در 27 روستای آذربایجان غربی

ارومیه (پانا) -رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از بهره برداری 27 طرح آب و فاضلاب در روستاهای استان همزمان با دهه فجر خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
آغار بهره برداری از طرح های آب و فاضلاب در 27 روستای آذربایجان غربی

خبرنگاران و اصحاب رسانه آذربایجان غربی از روند عملیات اجرایی مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه بازدید کردند؛ در این بازدید، خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با حضور در بخش های مختلف تصفیه خانه، از نزدیک در جریان عملیات اجرایی این پروژه مهم شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی قرار گرفتند.

علیرضا رضوی با بیان اینکه این طرح ها شامل 26 طرح آبرسانی و یک طرح جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب است، اظهار کرد: برای اجرا و آماده بهره برداری شدن این طرح ها بیش از 325 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی گفت: 26 طرح آبرسانی در روستاهای سلماس، مهاباد و نقده اجرا و با بهره برداری از آنها هشت هزار و 275 خانوار با 30 هزار و 214 نفر جمعیت از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.
وی، اجرای 58.4 کیلومتر لوله گذاری خط انتقال و شبکه توزیع آب، حفر و تجهیز دو حلقه چاه و احداث مخزن آب به ظرفیت 180 مترمکعب را از اقدامات انجام شده در این راستا اعلام کرد.
رضوی، بهره برداری از پروژه احداث شبکه جمع آوری، خط انتقال و ایستگاه پمپاژ فاضلاب منطقه کوی رابری در میاندوآب را دیگر طرح افتتاحی همزمان با ایام دهه فجر اعلام و اظهار کرد: این طرح با صرف 100 میلیارد ریال اعتبار اجرا و در آن، 12.5 کیلومتر شبکه جمع آوری، چهار کیلومتر خط انتقال و یک باب ایستگاه پمپاژ فاضلاب به ظرفیت 130 مترمکعب در ساعت احداث شده است.

تصفیه خانه فاضلاب ارومیه برای افق 1420 و تحت پوشش قرار دادن یک میلیون نفر جمعیت طراحی شده است.
مدول اول و دوم این تصفیه خانه با ظرفیت تصفیه 80 هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه روز در حال حاضر در مدار بهره برداری قرار داشته و مدول سوم آن نیز با ظرفیت تصفیه 60 هزار متر مکعب در شبانه روز با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.
فاز اول مدول سوم این تصفیه خانه تا هفته چهارم اسفند ماه سال جاری اتمام و بهره بردرای از آن آغاز می شود.
فاز دوم این پروژه نیز تا خرداد ماه سال آینده وارد مدار بهره برداری خواهد شد.
با بهره برداری کامل از این پروژه، ظرفیت تصفیه فاضلاب در تصفیه خانه فاضلاب ارومیه به 140 هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش خواهد یافت.
این طرح علاوه بر مزایای زیست محیطی و ارتقای بهداشت عمومی، نقش مهمی در احیای دریاچه ارومیه نیز خواهد داشت.
انتقال سالانه 51.1 میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده این تصفیه خانه به پیکره دریاچه ارومیه از طریق 11 کیلومتر خط انتقال پساب، از جمله هدف گذاری های اجرای این طرح است.
مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در حاشیه بازدید خبرنگاران از مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه با اشاره به اهتمام این شرکت در اجرا و اتمام طرح های آب و فاضلاب اظهار کرد: با یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، جهش قابل توجهی در اجرای طرح های آب و فاضلاب و خدمات رسانی به مردم ایجاد شده است.
وحید مینایی با بیان اینکه در سال جاری و به مناسبت های مختلف، طرح های مهمی در حوزه آب و فاضلاب در سطح استان به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: همزمان با ایام الله پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، بهره برداری از طرح های آبرسانی به 26 روستا در سطح استان آغاز خواهد شد.
وی گفت: این طرح ها، آبرسانی به 10 روستا در شهرستان مهاباد، 14 روستا در شهرستان نقده و دو روستا در شهرستان سلماس را شامل می شود.
وی با اعلام اینکه برای اجرای این طرح ها بیش از 225 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: با بهره برداری از طرح های آبرسانی به این روستاها، هشت هزار و 175 خانوار با 30 هزار و 214 نفر جمعیت از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.
مینایی همچنین از بهره برداری از شبکه جمع آوری و خط انتقال و ایستگاه پمپاژ فاضلاب منطقه «رابری» شهر میاندوآب همزمان با ایام دهه فجر خبر داد و اظهار کرد: برای اجرای این طرح، 100 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و در آن 12.5 کیلومتر شبکه جمع آوری، چهار کیلومتر خط انتقال و یکباب ایستگاه پمپاژ فاضلاب به ظرفیت 130 متر مکعب در ساعت اجرا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار