مسیب‌زاده تاکید کرد: ایجاد زمینه انس با قرآن در بین دانش‌آموزان

تهران (پانا) - مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش و پیش اجلاسیه نماز دانش‌آموزی در سنندج با بیان اینکه تمام فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش در مدرسه شکل می‌گیرد گفت که باید زمینه حضور همه دانش‌آموزان در برنامه‌های قرآنی و انس با کلام الهی فراهم شود.

کد مطلب: ۱۱۵۸۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
مسیب‌زاده تاکید کرد: ایجاد زمینه انس با قرآن در بین دانش‌آموزان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت در این همایش که در سالن آمفی تئاتر اردوگاه شهید سلیمان خاطرسنندج برگزار شد؛ با تبریک پیشاپیش دهه مبارک فجر، گفت: انقلاب اسلامی با سه رکن اساسی «رهبری، امت و ایدئولوژی» بنا شد و ایران را اسلامی کرد و همه آحاد جامعه را به هم نزدیک کرد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) که « تجلیل از قرآنیان، تجلیل از قرآن است» گفت: قهرمانان اصلی کشور حافظین و فعالان حوزه قرآنی هستند که در قلب شان ذکر خدا و آیات الهی را در سینه خود حفظ می کنند و این کار بسیار ارزشمند است و باید از آنان تجلیل کرد.

مسیب زاده در ادامه گریزی دیگر به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که « کاری که قرآنیان انجام می دهند یک کار راهبردی است» اظهارداشت: آموزش و پرورش در امر قرآن، عترت و نماز برنامه های متنوعی اجرا می کند .

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چهار اصل جدی بر برنامه حوزه قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش حاکم است؛ گفت: ما تمام برنامه های خود را بر اساس این چهار اصل انجام می دهیم .

وی محوریت مدرسه را اولین اصل حاکم بر برنامه قرآنی دانست و گفت: تمام فعالیت های قرانی آموزش و پرورش در مدرسه شکل می گیرد و اگر فعالیت های ما در مدرسه نباشد و مدرسه و دانش آموز فراموش شود، راه به جایی نخواهیم برد.

مسیب زاده « فراگیری در عین اثربخشی « را دومین اصل عنوان کرد و با تاکید بر اینکه ما مسئول تعلیم و تربیت بیش از پانزده و نیم میلیون دانش آموز این کشور هستیم و ما فقط مسئول بچه های قرآنی و مذهبی نیستیم، اظهار داشت : باید زمینه حضور همه دانش آموزان را در برنامه های قرآنی فراهم کنیم و در عین حال برنامه های ما هم باید اثر بخش باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر در حفظ قرآن حساسیت نشان می دهیم به دنبال نتیجه نیستیم؛ گفت: باید زمینه انس با قرآن را در بین دانش آموزان فراهم کنیم و کسی می تواند با قرآن مانوس باشد که دائم با قرآن باشد.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، توسعه مشارکت و مشارکت پذیری را سومین اصل حوزه قرآن دانست و اظهارداشت: خوشبختانه در کردستان همه دستگاه های اجرایی استان پای کار هستند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی نه می تواند و نه می خواهد کاری را انجام دهد؛ بر به کار گیری همه ظرفیت ها در امر اقامه قرآن، عترت و نماز تاکید کرد.

مسیب زاده توجه به فعالیت های گروهی در مقابل فعالیت های فردی را چهارمین اصل برشمرد و گفت: باید ضمن توجه به فعالیت های فردی، باید به کارهای گروهی هم توجه که که متاسفانه در شرایط کرونایی این امر امکان پذیر نیست .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه فعالیت در فضای مجازی و شبکه شاد نیز اشاره کرد و با بیان اینکه ما کرونا را انتخاب نکردیم ؛ گفت: در این شرایط می بایست کاری انجام می دادیم که فرهنگیان و دانش آموزان بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند و دانش آموزان پویا کارها را دنبال کنند.

مسیب زاده با بیان اینکه هیچ کس از تاثیرات منفی آسیب های اجتماعی غافل نیست؛ گفت: باید فضا را امن کنیم که دانش آموزان بتوانند از این ظرفیت استفاده کنیم .

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص توجه به فضای مجازی، گفت: وجود کرونا شرایط را فراهم کرد که این تهدید تبدیل به فرصت شود .

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه نباید فقط در فضای مجازی به بحث آموزش دانش آموزان توجه کرد: اظهارداشت: توجه صرف به آموزش دانش آموزان ما را در سال های آتی با مشکلاتی مواجه خواهد کرد چراکه فضای آسیب های اجتماعی مهیاست و باید از این ظرفیت در امر قرآن، نماز و عترت استفاده کنیم .

وی با بیان اینکه بهترین فضا در این شرایط توجه به معنویات است؛ گفت: باید خودمان را در این ایام و در این فرصت مغتنم به قرآن نزدیک کنیم .

مسیب زاده با تاکید بر اینکه تربیت در فضای حقیقی انجام می شود؛ خاطرنشان کرد: این شرایط کرونا نباید بهانه ایی شود که اعتبارات و امکانات را نسبت به انجام فعالیت های قرآنی کم کنیم.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در اجلاس 27 در پیام رهبر جمله نورانی برای آموزش و پرورش وجود داشت که فرمودند: « مزین کنید فضای مدارس را به نماز خانه دانش آموزان ... این برترین تضمین سلامت جامعه است.»

وی توجه به نماز در مدارس را بسیار مهم دانست و گفت: توجه به سه رکن اساس تعلیم و تربیت که منزل، خانه و مسجد اگر با هم همراه شود قطعا دانش آموزان به سرمنزل مقصود خواهند رسید.

وی از راه اندازی قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز در شبکه شاد خبرداد و گفت: 17 کانال در این شبکه راه اندازی شده است که 5 کانال آن مربوط به قرآن، نماز و عترت و در خصوص پاسخگویی به سوالات احکام دانش آموزان است .

مسیب زاده در پایان از برگزاری چهارمین دوره مسابقات مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم در استان سمنان در روز های 14 و 15 بهمن و برگزاری دوسالانه مدیران مراکز دارالفرآن کریم وزارت آموزش و پرورش در روزهای 27، 28 و 29 بهمن ماه در تهران خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار