در دیدار حسینی با استاندار استان مرکزی صورت گرفت؛

تامین زمین ۶ مدرسه استثنایی، هزینه ایاب و ذهاب و تامین نیمی از اعتبار طرح هدایت

تهران (پانا) - استاندار استان مرکزی در دیدار با معاون و جانشین وزیر در طرح هدایت تامین نیمی از اعتبار خرید تجهیزات هوشمند آموزشی برای دانش‌آموزان نیازمند استان مرکزی را تقبل کرد و بر تامین زمین ۶ مدرسه استثنایی مورد نیاز استان مرکزی و پرداخت نیمی از هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی از سوی استانداری تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
تامین زمین ۶ مدرسه استثنایی، هزینه ایاب و ذهاب و تامین نیمی از اعتبار طرح هدایت

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست ضمن تقدیر از استاندار استان مرکزی به خاطر توجه ویژه به آموزش و پرورش اظهار کرد: بر اساس آمایش سرزمینی ۲۱۰ مدرسه استثنایی برای رسیدن به استاندارد فضای آموزشی در کشور مورد نیاز است که ۶ مدرسه از این تعداد باید در استان مرکزی احداث شود.

وی افزود: در صورت تامین زمین توسط استانداری، ۶ مدرسه مورد نیاز استان مرکزی نیز با همت خیرین و اعتبارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی ساخته خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی یکی از نیازهای اساسی این دانش آموزان است اظهار کرد: نیمی از هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی استان مرکزی توسط آموزش و پرورش استثنایی تامین می‌شود و تامین بقیه این هزینه نیازمند منابع داخل استانی است.

معاون وزیر با بیان اینکه ۲ مرکز مشکلات ویژه یادگیری و یک مرکز جامع خدمات مشاوره، توانخبشی و راهنمایی خانواده دانش آموزان استثنایی در استان مرکزی افتتاح می‌شود اظهار کرد: استودیوی تولید محتوای الکترونیک و پایگاه دائمی سنجش در استان مرکزی نیز امروز افتتاح می شود. تا پایان سال دو مرکز اختلالات ویژه یادگیری و یک مرکز مشاوره دیگر نیز در استان مرکزی راه اندازی خواهد شد.

جانشین وزیر در طرح هدایت در ادامه با بیان اینکه در عصر کرونا ۳ میلیون دانش آموز به هیچ وسیله هوشمند ارتباطی دسترسی ندارند گفت: تاکنون بیش از ۲ هزار تبلت با همت خیرین و دستگاه های اجرایی برای دانش آموزان نیازمند استان مرکزی تأمین شده است و ۲ هزار وسیله ارتباطی هوشمند نیز هنوز برای دانش آموزان این استان باید تامین شود. وزارت آموزش و پرورش با همت خیرین هزینه تامین نیمی از این تجهیزات را تقبل می کند و نیم دیگر نیز از طریق منابع داخل استانی تامین شود.

شایان ذکر است سید علی آقازاده استاندار استان مرکزی در این نشست تامین نیمی از اعتبار خرید تجهیزات هوشمند آموزشی برای دانش آموزان نیازمند استان مرکزی را تقبل کرد و بر تامین زمین ۶ مدرسه استثنایی مورد نیاز استان مرکزی و پرداخت نیمی از هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی این استان توسط استانداری تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار