سوء استفاده ورزشی آمریکا از کرونا؛ حق ژاپنی‌ها را به ما بدهید

تهران (پانا) - تلاش‌های جدی آمریکا برای گرفتن حق میزبانی از سامورایی‌ها آغاز شده و آنها امیدوار هستند بتوانند اجماع جهانی را به نفع خودشان ایجاد کنند.

کد مطلب: ۱۱۵۷۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
سوء استفاده ورزشی آمریکا از کرونا؛ حق ژاپنی‌ها را به ما بدهید

پس از اینکه مسابقات المپیک تابستانی 2020 به علت شیوع گسترده کرونا ویروس در سطح جهان از تابستان 2020 به تابستان 2021 منتقل شد، اطمینان از برگزاری این رقابت‌ها تا حدی ایجاد شده بود و مقامات دولت ژاپن بارها تاکید کرده‌‌اند که مسابقات المپیک تابستانی را در همان تابستان 2021 میزبانی خواهند کرد، اما اختلاف نظر شهردار توکیو با مقامات دولت این کشور ممکن است کمیته بین‌المللی المپیک را وادار به تصمیمی مهم کند.

شهردار توکیو طی هفته اخیر اعلام کرده است این شهر به علت ادامه روند شیوع کرونا ویروس توانایی میزبانی از المپیک و حضور حجم بالای مهمان‌ها در این شهر را ندارد و باید مسابقات المپیک 2020 از سوی مقامات دولت ژاپن لغو شود، موضوعی که با مخالفت دولت ژاپن همراه بوده و رئیس کمیته بین‌المللی المپیک هم بارها به صورت قاطع از برگزاری رقابت‌ها با واکسیناسیون ورزشکاران حرف زده است.

اما اختلاف نظر بین شهردار توکیو و مقامات دولت ژاپن بر سر برگزاری یا لغو مسابقات المپیک تابستانی توکیو باعث شده است تا آمریکایی‌ها فعالیت خود برای گرفتن میزبانی از ژاپن را آغاز کنند. بنابر گزارش‌هایی که منتشر شده است، مقامات ایالت فلوریدا با ارسال نامه‌ای رسمی به کمیته بین‌المللی المپیک، به این سازمان پیشنهاد داده‌اند که میزبانی را از ژاپن گرفته و به این شهر واگذار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار