آیین افتتاحیه پایگاه مجازی مراکز دارالقرآن‌های سراسر کشور برگزار شد

تبریز(پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه پایگاه مجازی مراکز دارالقرآن‌های سراسر کشور در ویدئو کنفرانس گفت این پایگاه های دانش‌آموزی نقش کلیدی در حوزه‌های مختلف قرآنی ایفا می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۵۷۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
آیین افتتاحیه پایگاه مجازی مراکز دارالقرآن‌های سراسر کشور برگزار شد

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، آیین افتتاحیه پایگاه مجازی مراکز دارالقرآن سراسر کشور در ارتباط ویدئویی با معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه نوع رویکرد آموزش بخش های مختلف قرآن تفاوت عمده در این بخش ها است، افزود: نقشه راه فعالیت ها، بسترسازی در فضای مجازی، طراحی نرم افزارهای مورد نیاز و توانمندسازی دارالقرآن ها از اهم برنامه ها می تواند باشد.

جعفر پاشایی نیز در این آیین با بیان اینکه ماموریت آموزش و پرورش در سطح کشور بخصوص در حوزه پرورشی، گسترش حوزه های قرآنی در جایگاهی به نام دارالقرآن است، به هدف اصلی دشمن یعنی انحراف سرمایه های انسانی نسل آینده اشاره کرد و گفت: بهترین مکان برای حفاظت آینده سازان در مقابل اقدامات جنایت کارانه همین قرآن و فضای معنوی آن است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت به لحاظ موضوع و مخاطب زیاد در تربیت انسان راه سختی را پیش رو دارد، گفت: مطمئن باشیم که با جایگاه های قرآنی گام های بسیار جدی در این بخش انجام داده شده است.

وی تصریح کرد: پرداختن به حوزه های قرآنی و نماز از اولویت های مهم مجموعه بوده است و ما در حوزه پرورشی نهضت نمازخانه سازی مدرسه ای، کسب رتبه های اول در حفظ و قرائت قرآن و عنوان برتر نماز در کشور را داریم.

المان پایگاه های مجازی دارالقرآن های دانش آموزی کشور در تبریز رونمایی شد

طاهر علمی در آیین افتتاحیه پایگاه مجازی مراکز دارالقرآن های سراسر کشور و مراسم رونمایی از المان پایگاه های مجازی گفت: راه اندازی 17 پایگاه در حوزه فعالیتهای قرآنی در سراسر کشور برگ زرینی در تاریخ آموزش و پرورش کشور است.

معاون فرهنگی و پرورشی استان یکی از علل واگذاری این ماموریت معنوی به آموزش و پرورش استان را انگیزه و پیگیری ابواب جمعی مجموعه دانست و گفت: درالقرآن ها نهاد متصدی آموزش عمومی قرآن در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه آموزش و تربیت دو ساحت جداگانه است که باید بطور ویژه هر کدام را مورد توجه قرار دهیم، گفت: پایگاههای قرآنی با رویکرد توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی و قرآن آموزی در بطن جامعه است.

علمی با اشاره به این موضوع که باید برای اخذ نتیجه بهتر چشم اندازی بلند مدت را ترسیم کنیم، ادامه داد: این مهم امری همگانی است و نیازمند ورود همه آحاد جامعه و نهادها و سازمان هاست.

گفتنی است در این آیین المان پایگاه های مجازی دارالقرآن های دانش آموزی کشور توسط مدیرکل آموزش و پرورش استان در باشگاه فرهنگیان تبریز رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار