لزوم استفاده متقابل مدرسه و محله از ظرفیت های تربیتی مشترک

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست ویدئوکنفرانس طرح مدرسه، کانون تربیتی محله بر لزوم استفاده متقابل مدرسه و محله از ظرفیت های تربیتی مشترک تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۷۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد
لزوم استفاده متقابل مدرسه و محله از ظرفیت های تربیتی مشترک

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده در نشست ویدئوکنفرانس طرح مدرسه، کانون تربیتی محله با اشاره به 131 راهکار اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مهم ترین رسالت دستگاه تعلیم و تربیت را اجرای این سند دانست و گفت: تعدد و تنوع طرح های موجود در سند تحول زمینه ساز کاهش نظارت بر حسن اجرا و انگیزه لازم برای اجرای آن می شود، بنابراین وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جاری، 25 برنامه تحولی را در حوزه های مختلف ابلاغ کرده است.

وی با بیان اینکه طرح مدرسه، کانون تربیتی محله، یکی از برنامه های تحولی ابلاغ شده از سوی وزارت آموزش و پرورش است، اظهار کرد: تربیت به دو شیوه رسمی و غیر رسمی اتفاق می افتد، تربیت رسمی در محیط مدرسه و کلاس درس و تربیت غیر رسمی در خارج از محیط مدرسه و در مواجهه دانش آموز با رسانه ها، خانواده، محیط های ورزشی، مسجد محله و ... اتفاق می افتد.

خدابنده با بیان اینکه امروزه به دلیل توسعه و گسترش نفوذ رسانه ها و موضوع دهکده جهانی، در بسیاری از موارد اثرات تربیت غیر رسمی بیش از تربیت رسمی است افزود: افزایش مشارکت اولیا یکی از اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت است و ما در اجرای طرح مدرسه کانون تربیتی محله به دنبال افزایش ارتباط مدرسه با جامعه هستیم به طوری که مدرسه محل آمد و شد و محوریت اعضای محله قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه در اجرای این طرح از ظرفیت‌های موجود در محله همچون مسجد، زمین ورزشی و ... و همینطور تخصص برخی از والدین دانش آموزان استفاده خواهد شد اظهار کرد: در مقابل فضای فیزیکی مدرسه نیز به منظور برگزاری برخی مراسمات می تواند در اختیار اعضا محله قرار بگیرد.

وی در پایان با تاکید بر لزوم برقراری ارتباط بین مدرسه و جامعه اظهار کرد: در هم آمیختگی، هم سویی و هم افزایی تربیت رسمی و تربیت غیررسمی دانش آموزان، می‌تواند موفقیت در امر تربیت را به همراه داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار