مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان:

تربیت اجتماعی دانش آموزان یکی از مهمترین ماموریت‌های آموزش و پرورش است

چابهار (پانا) - تربیت اجتماعی دانش آموزان در راستای اهداف انقلاب اسلامی و نظام آموزشی کشور از رسالت های اصلی آموزش و پرورش است که با آموزش‌های عملی در سازمان دانش آموزی تحقق می‌یابد.

کد مطلب: ۱۱۵۷۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
تربیت اجتماعی دانش آموزان یکی از مهمترین ماموریت‌های آموزش و پرورش است

محمود همت در نشست با معاونان پرورشی ادارات آموزش و پرورش چابهار، دشتیاری، کنارک و نیکشهر با حضور نمایندگان مجلس دانش آموزی جنوب استان در چابهار برگزار شد، گفت: باید به دنبال آموزش و تربیت دانش آموزانی باشیم که در تمامی حیطه‌های اجتماعی پیشرفت کنند.

محمود همت با اشاره به یکی از اهداف سازمان دانش آموزی که اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی، علمی و اجتماعی دانش آموزان است، افزود: موفقیت دانش آموزان در تمامی ابعاد زندگی زمانی محقق خواهد شد که دانش آموزان رشد تک بعدی نداشته باشند و در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی مهارت کسب کنند.

مدیر سازمان دانش آموزی با بیان اینکه آنچه در مدرسه بکاریم در جامعه درو می کنیم، خاطر نشان کرد: باید با برنامه ریزی مدون، کاربردی وعلمی در زمینه تربیت اجتماعی دانش آموزان فعالیت داشته باشیم.

همت ادامه داد: هم زیستی مسالمت آمیز زمانی عملیاتی خواهد شد که دانش آموزان خوب زندگی کردن را بیاموزند و برقرار کردن ارتباط و مطالبه گری را تمرین کنند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان خاطر نشان کرد: برای تحقق یکی ازاهداف سازمان دانش آموزی که تربیت نسل رسانه‌ای کشور است، از امروز دوره آموزش خبرنگاری خبرگزاری پانا سیستان و بلوچستان در زاهدان شروع شده که در مرحله اول دختران و سپس پسران آموزش های خبرنگاری را فرا خواهند گرفت تا بتواند از این مهارت در اجتماع استفاده کنند.

همت با اشاره به فعالیت سازمان دانش آموزی در زمینه مجلس دانش آموزی تصریح کرد: ابلاغ نمایندگان مجلس دانش آموزی شهرستان‌ها که از بطن دانش آموزان انتخاب شدند صادر شده و به زودی بعنوان مشاوران مدیران آموزش و پرورش معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا در عمل انجام خیلی از فعالیت‌ها را دچار مشکل کرده است، ادامه داد: با این وجود سازمان دانش آموزی در این ایام در شبکه شاد و در فضای مجازی در کنار دانش آموزان بود و محتواهای بسیار خوبی توسط دانش آموزان و مربیان استان تولید شد که بسیاری از محتواها در سطح کشوری حائز رتبه شدند.

مدیر سازمان دانش آموزی افزود: برای مشارکت دادن فعال دانش آموزان و ایجاد روحیه تعاون و نیکوکاری بین آنان و ایجاد حس نوعدوستی برنامه ریزی بسیار خوبی در حوزه پیشتازان، خبرگزاری پانا و مجلس دانش آموزی شده است.

در این نشست نمایندگان مجلس دانش آموزی جنوب استان و معاونان پرورشی ادارات قطب جنوب نقطه نظرات و پشنهادات خود برای تحقق اهداف سازمان دانش آموزی را بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار