مانور عملیاتی «لحظه صفر زلزله» در چابهار برگزار شد

زاهدان (پانا) - رییس جمعیت هلال احمر شهرستان چابهار از برگزاری مانور عملیاتی «لحظه صفر زلزله» همزمان با شعب سراسر سیستان و بلوچستان به منظور سنجش و توان آمادگی مقابله نیروهای امدادی در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۶۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
مانور عملیاتی «لحظه صفر زلزله» در چابهار برگزار شد

عبدالستار چاکرزهی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: ساعت ۱۵:۲۰ روز گذشته زلزله فرضی به بزرگی ۶,۲ ریشتر در شمال غرب زاهدان اعلام شد.

وی ادامه داد: این مانور جهت سنجش و توان آمادگی مقابله نیروهای امدادی در استان سیستان و بلوچستان به اجرا درآمد و کلیه شهرستانهای استان به حالت آماده باش درآمدند.

چاکرزهی درباره پاسخ‌گویی به بحران جمعیت هلال احمر شهرستان چابهار در زلزله فرضی گفت: پس از اعلام خبر در ساعت ۱۵:۳۵ توسط ستاد جمعیت هلال احمر استان ، کلیه پرسنل اداری در ساعت ۱۵:۵۰ در محل شعبه ستاد فرعی مدیریت بحران تشکیل جلسه دادند و تا ساعت ۱۶ کلیه نیروهای امدادگر و نجاتگر به محل شعبه حاضر‌ و با تجهیزات انفرادی آماده اعزام به منطقه زلزله زده فرضی شدند.

وی با اشاره به توان نیروی عملیاتی و لجستیکی این شعبه در این مانور بیان کرد: در این مانور ۱۲ تیم عملیاتی شامل ۶۰ نفر امدادگر و نجاتگر در شهرستان چابهار و خانه هلال روستایی عورکی و خانه هلال روستایی پلان و همچنین هفت دستگاه خودروی عملیاتی ، یک دستگاه آمبولانس ، یک دستگاه موتور سیکلت امدادی و یک دستگاه آرگو چند منظوره بکار گیری شد.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان چابهار خاطر نشان کرد: پس از اعلام پایان عملیات توسط مرکز کنترل عملیات استان جلسه ای به منظور سنجش نقاط ضعف و قوت تشکیل شد و در همین جلسه نیز از کلیه نیروهای پرسنل ، امدادگر ، نجاتگر توسط مدیرعامل محترم ، معاونت امداد و نجات و معاون مدیرعامل و رییس جمعیت هلال احمر چابهار تقدیر و تشکر بعمل آمد.

خبرنگار: محمد سعید جدگال

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار