برگزاری کمیته مبارزه با مواد مخدر در بهارستان یک

بهارستان یک(پانا)-جلسه کمیته مبارزه با مواد مخدر به همت کارشناسی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهارستان یک با موضوع آشنایی با نشانه‌های رفتاری، روانشناختی و ظاهری اعتیاد به مواد مخدر، با حضور نمایندگان اداره فرمانداری، صمت، بهزیستی، نماینده ناحیه دو بهارستان و نمایندگان مدیران مقاطع در منطقه بهارستان یک برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۶۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کمیته مبارزه با مواد مخدر در بهارستان یک

سرهنگ سعیدی از اداره مبارزه با مواد مخدر به بررسی عوامل خطرآفرین و سوق‌دهنده به سمت مصرف مواد و سوء مصرف مواد در این جلسه پرداخت و گفت: بیشتر افراد زیر ۱۸سال شهرستان بهارستان درگیر دخانیات و قلیان و تا حدودی الکل هستند. همچین بیشترین مواد مصرفی در سطح این سهرستان را گل،هروئین و شیشه عنوان کرد.

او در ادامه با تقسیم‌بندی خانواده‌ها از جهت نحوه مواجهه با اعتیاد به بررسی تغییرات شناختی و‌ جسمی در نوجوانی و عکس‌العمل نوجوانان در مواجهه با رفتار والدین پرداخت.

سعیدی هیجان‌خواهی را یکی از فاکتورهای روانی کشاننده به سمت مصرف مواد مخدر در نوجوانان خواند و در ادامه به معرفی انواع پیشگیری‌ها و راهکارهای مقابله با معضل اعتیاد را مطرح کرد.

سپس امانی نماینده فرمانداری شهرستان بهارستان اظهار کرد: با توجه به ممنوعیت استعمال قلیان و‌ فروش آلات مربوط به آن از سال ۸۹ به بعد درسطح شهرستان متاسفانه این کار به داخل خانه‌ها و ‌محافل خصوصی کشیده شده‌است که لازم است به افراد آموزش های لازم را داد و مهارت‌های مقابله‌ای آن‌ها را دربرابر مصرف تقویت کرد و به جای اینکه دیگران را مسئول تحریک به سمت مصرف و مجرم بدانیم، لازم است در کانون خانواده‌ها آموزش را ارائه داد.

او در آخر گفت: آموزش باید در سه حوزه همکاران، والدین و دانش‌آموزان صورت بگیرد تا میزان اثربخشی آن بالا رود.

خبرنگار دانش‌آموز: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار