استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش زیر بنای اصلی توسعه است

تبریز(پانا) - استاندار آذربایجان شرقی، مقوله آموزش و پرورش را زیربنای اصلی توسعه دانست و بر ضرورت توجه بیشتر به این موضوع از سوی مسئولان امر تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش زیر بنای اصلی توسعه است

محمدرضا پورمحمدی، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در محل استانداری برگزار شد از تلاش‌های اثربخش اعضای این شورا در پیشبرد برنامه‌های آموزشی استان قدردانی کرد و گفت: حرکت پرشتاب آموزشی و پرورشی در استان با وجود بیماری کرونا متوقف نشده و با جدیت تمام ادامه دارد.
وی آموزش و پرورش را زیربنای اصلی توسعه دانست و ادامه داد: بدون توجه به امر مهم آموزش و پرورش، دستیابی به توسعه همه جانبه و حل بسیاری از مشکلات موجود، امکان پذیر نیست.
وی در بخشی از سخنان خود از عملکرد اداره آموزش و پرورش شهرستان ملکان در تعامل با خیرین و کلنگ زنی 59 باب مدرسه در 50 ماه قدردانی کرد و افزود: فرهنگ تعامل با خیرین برای رفع نیازهای جامعه همچون مدرسه سازی باید به شکل جدی مورد توجه مدیران قرار گیرد.
استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش آمار ابتلا و فوتی های ناشی از بیماری کرونا در استان اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی در حال حاضر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد که امیدواریم با همراهی و همکاری هرچه بیشتر مردم در اجرای محدودیت‌های کرونایی و همچنین رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی به سمت وضعیت آبی و سفید حرکت کنیم.
پورمحمدی در ارتباط با بازگشایی مدارس نیز ابراز کرد: در این زمینه نیز باید با در نظر گرفتن سلامت جسمی دانش آموزان، محتاطانه عمل کنیم و به زودی در سایر جلسات استان در این زمینه تصمیم گیری می‌کنیم.

اقدامات آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در شرایط کرونایی نیز بر مبنای حفظ پویایی و کارآمدی است

جعفر پاشایی در ادامه جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: نکته بسیار مهمی که ما در استان پیگیر هستیم و رویکرد اصلی محسوب می شود بحث مشارکت مردم مخصوصا نهادها، دستگاه ها و خیرین در مجموعه آموزش و پرورش است و ۷۵۰ هزار دانش آموز استان در ۸۹۰۰ مدرسه تحت پوشش هستند و آموزش دادن و انتقال محتوا کار بسیار دشوار و پیچیده ای است و نیاز به این همکاری با شرایط فعلی بیشتر از گذشته حس می شود.

وی ادامه داد: استان آذربایجان شرقی در حوزه مشارکت خیرین، نهادها و مردم چه در مدرسه سازی و چه در مدرسه یاری و مرمت و تعمیر مدارس حرفی برای گفتن دارد و اقدام خیرخواهانه جریان اخیر که تامین ابزار دسترسی دانش آموزان به محتوای آموزش مجازی یعنی تبلت بود و بخشی از مسٔولیت روسا تهیه این ابزار است، از تمام روزنه ها برای این موضوع قدم های بسیار مثبتی برداشته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: میزان دسترسی دانش آموزان استان آذربایجان شرقی در حال حاضر به شبکه های آموزشی در شبکه شاد و تلویزیون و بسته های آموزشی و حضوری نسبت به استان های دیگر در وضعیت بهتری قرار دارد و طرح یاریگران آموزشی در مناطق محروم توسط ۱۸۰۰ همکار فرهنگی کاملا داوطلبانه و طرح سنجشگران آموزشی، ابتکارات استان بود که با نظارت دقیق، بازماندگان از آموزش را شناسایی و تحت پوشش قرار می دهند.

پاشایی بیان کرد: هماهنگی درون سازمانی و برون سازمانی از مشخصات دستگاه تعلیم و تربیت استان است و توجه سازمان های مختلف در بخش های مختلف جای تشکر و قدردانی دارد.

وی ابراز کرد: در بحث ارتقای سوادآموزی استان میزان باسوادی استان از میانگین کشور پایین تر است و بعد از آخرین سرشماری به صورت شبانه روزی اقدامات اساسی در استان آغاز شده و از طریق دستگاه های مختلف تمامی بخش هایی که احتمال بی سوادی در آنها هست، شناسایی می شوند تا در سرشماری بعدی وضعیت استان بهبود یابد.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان در ادامه افزود: در بحث پیش دبستانی با تاکید مقام معظم رهبری نسبت به یکپارچه کردن آموزش در کشور، شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را به آموزش و پرورش انتقال داد و آمار استان ما در پوشش تحصیلی پیش دبستانی در کشور نمره قابل قبولی دارد.

پاشایی ادامه داد: در بحث ارتقا میانگین نمرات نهایی، آموزش متوسطه پیگیری های جدی را دارد و در بازدیدهای روستایی و شهری بخش مهمی از نارسایی حل شده است و در کنار این پرداختن به المپیادهای دانش آموزی و مسابقات علمی دانش آموزان رویکرد آموزش و پرورش استان است.

وی تاکید کرد: نکته مهمی که به شدت مورد توجه است و جلسات مهمی در این خصوص صورت گرفته بحث ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی است و نشانگرها و علامت هایی که در آموزش و پرورش پویا و کارآمد مشخص است، نیروی انسانی، مباحث مالی و فضا و تجهیزات است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یادآور شد: الان در کشور بحث بازنشستگی معلمان با آمار بالایی صورت می گیرد و در استان ما با همکاری معاونت پشتیبانی قدم های مثبتی با ابتکارات ویژه برداشته شد و مشکل خاصی را در استان ایجاد نکرد و این اقدام با کمترین نارسایی انجام شد.

پاشایی تصریح کرد: در حوزه پرورشی جزو استان های پیشتاز در امر نمازخانه سازی مدرسه ای هستیم. حتی مرکز دبیرخانه اقدامات قرآنی کشور در استان آذربایجان شرقی قرار دارد که به سبب اقدامات بسیار عالی در ایجاد دارالقرآن های دانش آموزی و تولید محتوای پرورشی است و در آخرین ارزیابی ستاد اقامه نماز استان از دستگاه های اجرایی، دستگاه تعلیم و تربیت پیشتاز این مهم بود.

وی عنوان کرد: در مباحث ورزش و تربیت بدنی دانش آموزی توجه جدی در حال حاضر با توجه به دغدغه خانواده ها نسبت به کم تحرکی فرزندان، روی این موضوع تمرکز دارد و با تولید محتواهای ورزشی و بازدیدهای میدانی با هدف کاستن آسیب های اجتماعی، اقدامات جدی صورت گرفته است.

این مقام مسٔول بیان کرد: همکاری با نهادها و سازمان های درون سازمانی مثل بسیج دانش آموزی، سازمان دانش آموزی و سازمان بسیج فرهنگیان منجر به حرکت های مشترکی شده و در حال انجام است و نتایج خوبی را شاهد هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار