فولادوند در برنامه زنگ ۷ شبکه آموزش پاسخ داد

نحوه ارائه آموزش در پساکرونا؛ آموزش ترکیبی خواهد بود

معاون وزیر: افراد بازمانده از تحصیل را معرفی کنید/بیش از ۲ هزار نفر در طرح آبا شرکت کرده اند/ارزش حضور بچه‌ها در مدارس و اولویت آموزش حضوری حائز اهمیت است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با توضیح طرح آبا از مردم و خیرین خواست افراد بازمانده از تحصیل مناطق را معرفی کنند تا بتوان آنان را شناسایی کرد و به مدرسه فراخواند.

کد مطلب: ۱۱۵۴۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
نحوه ارائه آموزش در پساکرونا؛ آموزش ترکیبی خواهد بود

شهریار فولادوند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با حضور در برنامه زنگ هفت شبکه آموزش در تعریف طرح آبا اظهار کرد: طرح آبا از برنامه‌های تحولی در آموزش و پرورش است با تاکید وزیر آموزش و پرورش ۲۵ برنامه اولویت دار انتخاب شده است و هر کدام از مجموعه‌ها برنامه هایی را دنبال می‌کنند.

فولادوند اضافه کرد: در سازمان نیز ۲ بسته تحولی پیشنهاد شده است یکی از این بسته‌ها آشنایی با آموزش است فلسفه این برنامه رسیدگی فوق العاده و ویژه به بازماندگان از تحصیل است. یکی از تکالیف اصلی آموزش و پرورش ایجاد عدالت آموزشی و یکی از بسترهای اصلی عدالت آموزشی پوشش تحصیلی است.

وی با بیان اینکه در جایی که این موضوع بیشتر احساس می‌شود کارهای ویژه انجام خواهد شد افزود: ما باید اطمینان حاصل کنیم تمام بچه‌ها به مدرسه می‌‌روند با وجود تمام تلاش‌های آموزش و پرورش تعدادی از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل می‌شوند که دلایل مختلفی دارد.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی عنوان کرد: در طرح آبا روش و ابزار متفاوت و از چارچوب‌های رسمی خارج است این طرح ویژگی ممتازی دارد به سراغ انسانی‌ می‌رود که به مدرسه نمی‌رود و ما به دنبال آن می‌رویم.

وی با اشاره به اینکه در آغاز اجرایی شدن این طرح، آن را ۲ استان سیستان و بلوچستان و کرمان اجرا می‌کنیم افزود: بیش از ۲ هزار نفر در مبادی این طرح وارد شده اند. خواهش دارم این افراد را به آموزش و پرورش مناطق معرفی کنید در این راستا خیرین نیز می‌توانند کمک کننده باشند.

مدرسه کانون تربیت است

فولادوند در پاسخ به این سوال که آیا می‌توانیم بعد از کرونا آموزش مجازی را ادامه دهیم گفت: ارزش حضور بچه‌ها در مدارس و اولویت آموزش حضوری حائز اهمیت است کرونا آسیب جدی در تربیت دانش‌آموزان به وجود آورد، باید بدانیم مدرسه کانون تربیت است. رویکرد ما آموزش ترکیبی است و بعد از کرونا نیز آموزش مجازی ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر افزود: آموزش و پرورش آموزش را به سمت غیرحضوری برد و از دامنه مخاطبانش احصای وضعیت کرد؛ صدا و سیما همیشه در ارائه آموزش کنار آموزش و پرورش است ما نیز از شبکه شاد استفاده می‌کنیم و در این راستا یک اطلس کامل از وضعیت آموزش دانش‌آموزان در اختیار داریم.

تبدیل تمام کتب درسی به درسنامه

وی بیان کرد: به دنبال این موضوع هستیم دانش‌آموزان را به شاد وصل کنیم برای افرادی که دسترسی به ابزار هوشمند نداشته باشد نیز وزارت ارتباطات تلاش کرد روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به بستر اینترنت مجهز کند آموزش و پرورش نیز تلاش دارد تحت عنوان طرح هر دانش‌آموز یک تبلت تمام کتب درسی را به درسنامه تبدیل ‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار