کمیسیون منابع‌ انسانی شورای عالی تاکید کرد

لزوم ماموریت‌گرایی دانشگاه‌های وابسته به آموزش و پرورش

تهران (پانا) - در دویست و هشتاد و چهارمین جلسه کمیسیون منابع‌ انسانی شورای عالی آموزش و پرورش بر ماموریت گرایی دانشگاه‌های وابسته به آموزش و پرورش تاکید شد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
لزوم  ماموریت‌گرایی دانشگاه‌های وابسته به آموزش و پرورش

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، دویست و هشتاد و چهارمین جلسه کمیسیون منابع ‌انسانی شورای عالی آموزش و پرورش با حضور دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن، به منظور بررسی«استثنائات سلامت جسمانی و توانایی انجام کار در مشاغل آموزشی‌ و تربیتی» و «گزارش اجمالی از اهم ضوابط آزمون جامع مهارت‌ آموزان و نتایج اجرای آن» روز دوشنبه 22 دیماه 99 در سالن جلسات دبیرخانه شورای عالی آموزش ‌و پرورش برگزار شد.

در ابتدای این جلسه گزارش کلی در خصوص نحوه جذب معلولان در آموزش و پرورش توسط مرکز برنامه‌ریزی نیروی ‌انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش ارائه شد.

در ادامه جلسه، کمیسیون وارد دستور کار شد که پس از طرح مباحث مختلفی توسط اعضا از جمله : لزوم رعایت و پایبندی به قوانین، مراجعه به مطالعات تطبیقی در بحث ارائه تسهیلات، پیش ‌بینی تیم ارزیابی برای بررسی استثنائات مشاغل آموزشی ‌و تربیتی، پیش‌ بینی درصد امتیاز بیشتر برای مصاحبه به جای آزمون، لزوم پیش‌بینی مشاغل، صنعت و خدمات مرتبط و به‌کارگیری افراد در حوزه‌های مشخص، توجه به اهمیت توانایی انجام کار، توجه به اثرگذاری در تربیت، لزوم جداسازی مشاغل برای مدارس عادی و استثنایی، مشخص شدن درجه و سطح معلولیت، توجه به تفاوت توانمندی با نخبگی، توجه به توانمندی افراد در برقراری ارتباط موثر و تأثیر بر رشد و شکوفایی دانش ‌آموزان، مراقبت از تبدیل نشدن آموزش ‌و پرورش به بنگاه کاریابی و غیره مطرح شد.

در نهایت مقرر شد: موضوع بررسی استثنائات سلامت جسمی و توانایی انجام کار در مشاغل آموزشی و تربیتی، طی دو هفته آینده با محوریت مرکز برنامه‌ریزی نیروی ‌انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش با تشکیل کارگروه مرتبط پیگیری شده و با توجه به شیوه نامه سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی کشور، شاخص‌های مورد نظر احصاء و به کمیسیون ارائه شود.

در ادامه این جلسه چارچوب آیین نامه ضوابط پذیرش و جذب منابع‌ انسانی در آموزش ‌و پرورش قرائت شد که مباحث مختلفی توسط اعضا از جمله: اشاره ماده واحده جذب منابع انسانی در آموزش و پرورش مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی به مشاغل آموزشی‌ و تربیتی و دیده نشدن سایر منابع ‌انسانی در آموزش‌ و پرورش، لزوم کشف، پرورش، سنجش و هدایت استعداد معلمی در مدارس و عدم تاکید به پایان تحصیلات، اولویت به فرزندان فرهنگیان در شرایط برابر، مراجعه به طرح جامع منابع‌ انسانی بررسی شده در کمیسیون، ایجاد بستر و انگیزه لازم برای داوطلبان جهت ورود به حرفه معلمی، تغییر نگاه به برخی مباحث متعهدین خدمت، تاکید بر ماموریت گرایی دانشگاه‌های وابسته به آموزش و پرورش و... مطرح شد.

یادآور می شود به علت کمبود وقت بررسی موضوع گزارش آزمون جامع مهارت آموزان به جلسه آینده این کمیسیون موکول شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار