در ویدیو کنفرانس با وزیر آموزش و پرورش مطرح شد؛

مدیرهسته گزینش شهرستان‌های تهران: زمانبندی مناسب لازمه گزینش دقیق‌تر داوطلبان است

تهران(پانا)- مدیرهسته گزینش اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، گفت زمانبندی مناسب در فرایند استخدام نیروهای جدید، لازمه گزینش هرچه دقیق‌تر داوطلبان اشتغال در اصلی‌ترین نهاد متولی تعلیم و تربیت کشور است.

کد مطلب: ۱۱۵۴۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرهسته گزینش شهرستان‌های تهران: زمانبندی مناسب لازمه گزینش دقیق‌تر داوطلبان است

به گزارش خبرگزاری پانا، "سعیده سیدمؤمن" در ویدئو کنفرانس مدیران هسته‌های گزینش ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور که با حضور وزیر آموزش و پروش، به مناسبت گرامیداشت هفته نهاد گزینش برگزار شد، افزود: با توجه لزوم انجام چهار فاکتور گزینشی در مورد هریک از داوطلبان و تعداد آنها در پروژه‌های متعدد جذب نیرو، لازم است تا زمان بیشتری به گزینش آنها در طول فرایند استخدام‌شان اختصاص داده شود.

وی انجام هر یک از فرایندهای معمول گزینش داوطلبان را زمان‌بر توصیف کرد و یادآور شد: مراحل تحقیقات، مصاحبه حضوری، اخذ استعلام‌های لازم از مراجع ذی‌صلاح، ارزیابی و اعلام نظر اعضای شورای نظر دهی، امور اداری پرونده‌ها و در نهایت جمع بندی و اعلام نتایج، هریک به اختصاص زمان کافی نیاز دارد.

سیدمؤمن در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: جذب بخشی از نیروها، از طریق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک پروژه مجزای استخدام کارکنان که با هدف جبران کمبود نیروی انسانی فارغ التحصیل از دانشگاه‌های ذکر شده صورت می‌پذیرد، به دلیل عدم زمانبندی مناسب و بعضاً عدم اختصاص زمان کافی برای گزینش این داوطلبان، تداخل با سایر پروژه‌های گزینش را موجب می‌شود.

مدیرهسته گزینش اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در ادامه سخنان خود، با یادآوری فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در خصوص لزوم جذب نیروهای آموزش و پرورش از طریق دانشگاه‌های تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان، اظهار کرد: تأکید معظّم‌له بر این موضوع اهمیت گزینش صحیح، دقیق و در نهایت جذب نیروهای کارآمد و کیفی برای ورود به این مراکز آموزشی با هدف دریافت خروجی مناسب را دو چندان می‌کند.

برای جلوگیری از تداخل پروژه‌ها در طول سال، با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب و اختصاص بازه زمانی مشخص، مکفی و متناسب با تعداد داوطلبان در نظر گرفته شده برای هر پروژه، جدول زمانبندی جامع و مدونی تهیه و ابلاغ شود

او در ادامه توصیه کرد: برای جلوگیری از تداخل پروژه‌ها در طول سال، با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب و اختصاص بازه زمانی مشخص، مکفی و متناسب با تعداد داوطلبان در نظر گرفته شده برای هر پروژه، جدول زمانبندی جامع و مدونی تهیه و ابلاغ شود.

مدیرهسته گزینش اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، همزمان شدن امور گزینش داوطلبان آزمون استخدامی سال 98 با تعطیلات عید نوروز سال 99 را به عنوان نمونه‌ای از ناهماهنگی‌ها در گذشته عنوان کرد و یادآورشد: شیوع ویروس کرونا و عدم دسترسی به منابع تحقیق در ابتدای سال جاری هم مانع دیگری در مسیر تکمیل به موقع فرایند گزینش نیروها به وجود آورد.

سعیده سیدمؤمن در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح مشکلات گزینش نیروهای داوطلب اشتغال در مدارس و مرکز غیر دولتی پرداخت و گفت: برخی از مدارس و مراکز غیر دولتی نیروهایی بیش از نیاز واقعی‌شان معرفی می‌کنند که یا اصلاً بکارگیری نمی‌شوند و یا پس از اشتغال به مدت یکسال به دلایل متفاوت از ادامه اشتغال در این مراکز منصرف می‌شوند.

وی توضیح داد: انجام فرایند گزینش این افراد و عدم اشتغال‌شان موجب تحمیل هزینه، اطالۀ وقت و هدر رفتن زحمات گزینشگران در حوزه غیردولتی می شود و همه ساله هسته‌های گزینش با حجم بالایی از این داوطلبان مواجه هستند.

سیدمؤمن در پایان از مسئولان خواست تا با توجه ویژه به مشکلات هسته‌های گزینش و رفع موارد ذکر شده با توجه به شرایط موجود، امکان بهره برداری بیشتر از ظرفیت گزینشگران را جهت اعتلای کیفیت آموزش وپرورش ایجاد کنند.

سمینار مدیران هسته‌های گزینش ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور، به مناسبت گرامیداشت هفته نهاد گزینش، با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پروش، به خاطر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت ویدئو کنفرانس (وبینار) برگزار شد.

خبرنگار: امجد امیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار