«مرکز نیکوکاری دانش‌آموزی شهید شهریاری»، واقع در سازمان دانش‌آموزی استان زنجان افتتاح شد

زنجان (پانا) - به همت سازمان دانش‌آموزی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان، برای اولین بار در کشور مرکز نیکوکاری دانش‌آموزی در محل سازمان دانش‌آموزی استان زنجان افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
«مرکز نیکوکاری دانش‌آموزی شهید شهریاری»، واقع در سازمان دانش‌آموزی استان زنجان افتتاح شد

مراسم افتتاح مرکز نیکوکاری دانش آموزی شهید شهریاری استان زنجان با حضور مدیر کل کمیته امداد امام خمینی و هیئت همراه، رئیس سازمان دانش آموزی استان زنجان مستقر در سازمان دانش آموزی برگزار شد. هدف از ایجاد این مرکز، جمع آوری کمک‌های نقدی و اعانات مختص کمک به دانش‌آموزان بوده و تحت نظر کمیته امداد فعالیت خواهد داشت.

این مرکز با ترویج منش نوع‌دوستی، ازمنش‌های 12 گانه تشکیلات سازمان دانش‌آموزی با هدف کمک به همنوع فعالیت خواهد نمود.

صفری مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در حاشیه‌ی این مراسم گفت: تاکنون ۱۱۷ مرکز نیکوکاری در سطح استان ایجاد شده و 130 مجوز نیز صادر شده است. از ابتدای سال تاکنون ۳۸ میلیارد تومان در قالب کمک‌های مردمی از طریق مراکز نیکوکاری جمع آوری شده و در اختیار مددجویان قرار گرفته است. مراکز نیکوکاری نسبت به سال‌های گذشته ۱۹۰ درصد رشد داشته اند.

صفری افزود: هدف اصلی کمیته‌ی امداد توانمندسازی، ایجاد اشتغال پایدار، فراهم کردن حقوق ماهیانه‌ی ثابت و تهیه‌ی مسکن برای مددجویان است. در این راستا کمیته امداد به کمک و همیاری ارگان‌های دیگر نیازمند است. چرا که فقرزدایی باعث کاهش آسیب‌‌های اجتماعی می‌شود.

صفری تاکید کرد: باید ارائه‌ی خدمات به قشر آسیب‌پذیر جامعه نظام‌مند و با برنامه‌ریزی همراه باشد تا جامعه‌ی هدف بتوانند از این خدمات به شکل برابر بهره‌مند شوند.

صفری در ادامه افزود: همکاری سازمان‌ها و ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود. در این شرایط تعداد مراجعات به قوه‌ی قضائیه نیز کاهش خواهد یافت.

صفری در اشاره به فعالیت مرکز نیکوکاری سازمان دانش‌آموزی گفت: برنامه‌های این مرکز صرفا از طرف سازمان دانش‌آموزی اجرا خواهند شد. سازمان دانش‌آموزی می‌تواند مراکز معین را به صورت هر مدرسه یک مرکز نیکوکاری توسعه دهد و کمک‌های بیشتری را جذب نماید.

در پایان مراسم از رئیس سازمان دانش‌آموزی به سبب مشارکت فعال در راه‌اندازی این مجوعه تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار