اتحادیه، توان برخورد با متخلفان غیرمجاز اینترنتی را ندارد

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان تهران، از غیرقابل پیگیری بودن تخلفات تعمیرکاران اینترنتی غیرمجاز خبر می دهد و می گوید متاسفانه اتحادیه در مسند برخورد با متخلفان غیرمجاز نیست و قانون این کار را بر سازمان‌های مذکور در فوق نهاده اتخادیه نمی‌تواتد اقدامات لازم را انجام دهد، اما سازمان‌های زیادی از جمله پلیس اماکن، تعزیرات حکومتی، دادگستری می‌توانند با نظارت بسیار سخت بر افراد متخلف از ایجاد چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

کد مطلب: ۱۱۵۳۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
اتحادیه، توان برخورد با متخلفان غیرمجاز اینترنتی را ندارد

به گزارش اتاق اصناف تهران، محمد نیرومند افزود: اگر مردم پس از دریافت خدمات از افراد مجرب و دارای پروانه کسب این اتحادیه، با مشکل مالی و یا ایراد تخصصی مواجه شوند به راحتی قابل پیگیری توسط بازرسان اتحادیه خواهد بود؛ این درحالی است که تخلفات تعمیرکاران بدون پروانه کسب که به صورت مجازی تبلیغات زیادی انجام می‌دهند قابل نظارت و پیگیری نیستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از اعضای مجاز این اتحادیه به صورت مجازی وارد کسب و کار‌های اینترنتی شده و فعال هستند. گفت: در سال‌های اخیر سایت‌های بسیاری از جمله شیپور، استادکار، ابزار کار، دیوار، روزنامه همشهری و روزنامه‌های کثیرالانتشار دیگر اقدام به درج آگهی‌هایی در خصوص خدمات ساختمانی می‌کنند؛ خدماتی که باید تحت نظارت و سرپرستی افراد مجرب و خبره باشد و اجازه فعالیت افرادی را میدهد که اطلاعات ناکافی در خصوص کار‌های ساختمانی دارند و با ورود آن‌ها به منازل شاهد اتفاقات بسیار ناگوار هستیم.

رئیس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان تهران تاکید کرد: سایت اتحادیه از سال ۱۳۹۰ تاکنون راه‌اندازی شده و همه اعضای صنف را پوشش داده است. مشخصات اعضاء به همراه آدرس و شماره تلفن در سایت موجود بوده و متقاضیان می‌توانند با توجه به نیاز خود به خدمات تاسیسات ساختمانی به سایت اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمانی تهران مراجعه و با انتخاب نوع درخواست به تمام افرادی که به مکان اسکان فرد متقاضی نزدیک هستند مراجعه و از خدمات ایشان بهره‌مند شوند.

نیرومند در ادامه با اشاره به اینکه اتحادیه‌های مستقر در حومه تهران دارای اعضای بسیاری هستند گفت: این افراد با قبول خدمات در داخل تهران و تداخل در امور فعالان تاسیسات مکانیکی، مشکلاتی را فراهم می‌کنند. ما نمی‌توانیم به سیل عظیم شکایتی که از افراد فعال در حومه که به تهران مراجعه می‌شود رسیدگی کنیم. خواهشمندم اتحادیه‌های فعال مربوطه مکاتبات خود را با اعضای تحت پوشش داشته باشند و به کار ایشان نظارت کافی انجام دهند؛ چرا که شکایت زیادی از سوی افراد به اتحادیه ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: ایرادات زیادی به فضای مجازی از جهت قانونی وارد است خیلی از لوله بازکنی‌ها بدون مجوز در فضای مجازی به فعالیت مبادرت می‌ورزند این افراد از تبحر کافی برخوردار نیستند، اما متاسفانه اتحادیه در مسند برخورد با متخلفان غیرمجاز نیست و قانون این کار را بر سازمان‌های مذکور در فوق نهاده اتخادیه نمی‌تواتد اقدامات لازم را انجام دهد، اما سازمان‌های زیادی از جمله پلیس اماکن، تعزیرات حکومتی، دادگستری می‌توانند با نظارت بسیار سخت بر افراد متخلف از ایجاد چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار