درخواست انتقال خون استان تهران؛ در سرمای هوا اهدای خون را فراموش نکنید

تهران (پانا) - مدیرکل انتقال خون استان تهران ازشهروندان دعوت کرد که در شرایط همه گیری کرونا و سرمای هوا اهدای خون را دربرنامه زندگی خود قرار دهند و بیماران را فراموش نکنند.

کد مطلب: ۱۱۵۳۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
درخواست انتقال خون استان تهران؛ در سرمای هوا اهدای خون را فراموش نکنید

به گزارش روابط عمومی انتقال خون استان تهران، محمدرضا مهدی زاده نیاز به خون را امری ضروری و مستمر دانست و گفت: از شهروندان تشکر می کنم که با دعوت برای اهدای خون این امر ضروری را در اولویت کاری خود قرار می‌دهند و در اولین فرصت به یاری بیماران می شتابند.

وی تاکید کرد: با سرد تر شدن و تداوم آلودگی هوای استان تهران و در پی آن کمترشدن تردد این نگرانی وجود دارد که ذخایرخون کاهش یابد. بدین سبب پیش از اینکه تامین خون بیماران با مشکل مواجه شود از اهدا کنندگان و شهروندانی که واجد شرایط اهدای خون هستند دعوت می کنم که برای این امر مهم اقدام کنند.

مهدی‌زاده همچنین با اشاره به عمر۳روزه پلاکت گفت: نیاز به پلاکت برای بیماران سرطانی و کسانی که مشکل انعقادی دارند و برخی بیماری های دیگر نیازی همیشگی است و متاسفانه برخلاف خون کامل که بیش از یک ماه امکان مصرف و نگهداری دارد عمر پلاکت تنها ۳ روز است و از شهروندان دعوت می‌کنم که با اهدای خون و پلاکت به نجات جان این بیماران کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار