رئیس اتاق اصناف اسلامشهر:

تعدادی از صنوف به‌دلیل انباشتگی زیان‌های مالی به نقطه صفر رسیده‌اند

اسلامشهر (پانا) - در میان گروه‌های صنفی، مشاغل گروه چهار با بیشترین ایام تعطیلی و اعمال محدودیت‌ها، آسیب‌های فراوانی را متحمل شدند و بیشترین آمار ابطال پروانه‌های کسب‌وکار نیز مربوط به همین گروه است.

کد مطلب: ۱۱۵۲۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
تعدادی از صنوف به‌دلیل انباشتگی زیان‌های مالی به نقطه صفر رسیده‌اند

به گزارش نشریه صمت وحید مهرپویان طارانی، رئیس اتاق اصناف اسلامشهر درباره وضعیت واحدهای صنفی شهرستان اظهار کرد: طولانی شدن زمان همه‌گیری و اعمال محدودیت‌های اجتماعی در ده ماه گذشته آسیب شدیدی به اصناف در جای‌جای کشور زده و برخی صنوف در این مدت به‌دلیل انباشتگی زیان‌های مالی به نقطه صفر رسیده‌اند.

او با اشاره به تعطیلی مشاغل گروه‌های صنفی مختلف افزود: در میان گروه‌های صنفی، مشاغل گروه چهار با بیشترین ایام تعطیلی و اعمال محدودیت‌ها، آسیب‌های فراوانی را متحمل شدند و بیشترین آمار ابطال پروانه‌های کسب‌وکار نیز مربوط به همین گروه است.

او همچنین درباره میزان ابطال پروانه‌های کسب این گروه از مشاغل اعلام کرد: اصناف گروه ۴ در این مدت با ابطال حدود سی تا سی و پنج درصد پروانه‌های کسب، بیشترین میزان تعطیلی دائم کسب‌وکار را داشتند و تعداد زیادی از واحدهایی مانند تالارها، رستوران‌ها، سفره‌خانه‌ها، باشگاه‌ها، آتلیه‌های عکاسی و سالن‌های زیبایی اقدام به ابطال پروانه کسب کرده‌اند که در میان آنها آرایشگاه‌های زنانه بیشترین آمار را از نظر تعداد در ابطال پروانه کسب داشتند.

در حالی که در تمام مراحل همه‌گیری ویروس، اصناف، بیشترین همکاری را با دولت، ستاد ملی مقابله با کرونا و دستورالعمل‌های بهداشتی داشتند، نهادهای دولتی در حمایت‌ها، ارائه تسهیلات و حتی استمهال بدهی‌های واحدهای صنفی کمترین همکاری را با اصناف و صاحبان کسب‌وکار داشتند

رئیس اتاق اصناف اسلامشهر همچنین درباره میزان ابطال پروانه‌های کسب سایر گروه‌های شغلی نیز گفت: میزان ابطال پروانه کسب در میان سایر گروه‌های شغلی نیز در این مدت تا پانزده درصد می‌رسد.

مهرپویان طارانی مهم‌ترین دلیل ابطال پروانه‌های کسب توسط صاحبان کسب‌وکارهای مختلف را رهایی از پرداخت هزینه‌های جاری و اجباری در مشاغل دانست و تصریح کرد: همراه نبودن دولت و زیرمجموعه‌های آن با اصناف و تحمیل هزینه‌های سنگین و همچنین تحقق نیافتن وعده‌های داده شده درباره حمایت‌های مالی، صاحبان اصناف را به این نتیجه رساند که ابطال پروانه‌های کسب در این روزهای بدون سودآوری، لااقل می‌تواند آنها را از هزینه‌ها معمول و جاری اصناف رها کند.

او تاکید کرد: اغراق نخواهد بود اگر بگوییم دولت در این موضوع یک‌طرفه برخورد کرد و در حالی که در تمام مراحل همه‌گیری ویروس، اصناف، بیشترین همکاری را با دولت، ستاد ملی مقابله با کرونا و دستورالعمل‌های بهداشتی داشتند، نهادهای دولتی در حمایت‌ها، ارائه تسهیلات و حتی استمهال بدهی‌های واحدهای صنفی کمترین همکاری را با اصناف و صاحبان کسب‌وکار داشتند.

رئیس اتاق اصناف اسلامشهر خاطرنشان کرد: بی‌شک خلأ کسب‌وکارهایی که پروانه کسب آنها در این مدت باطل شده، در دوران پساکرونا به‌شدت محسوس خواهد بود و بازگشت این واحدها به عرصه اشتغال و پا گرفتن مجدد آنها به‌طور قطع نیازمند صرف زمانی طولانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار