آغاز رزمایش پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرستان اردبیل

اردبیل (پانا) - فرماندار اردبیل از آغاز رزمایش پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در شهرستان اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز رزمایش پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرستان اردبیل

مسعود امامی یگانه، در آغاز رزمایش پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در شهرستان اردبیل گفت: رزمایش پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با محوریت آموزش، نظارت و ارزیابی در منطقه شهرک کارشناسان اردبیل آغاز شد و تیم‌های پایشی و نظارتی در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی در قالب ۵۴ تیم متشکل از ۱۲۰ نفر در این طرح وارد عمل شدند.

او افزود: محوریت رزمایش ارائه آموزش به افراد بالای ۶۵ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و زنان باردار است که آموزش‌های بهداشتی در این حوزه ارائه می‌شود.

فرماندار اردبیل گفت: در شهرک کارشناسان حدود ۲هزار افراد بالای ۶۵ سال و دارای بیماری زمینه‌ای و زنان باردار که بیشتر در معرض تهدید این بیماری هستند، شناسایی شده است.

امامی یگانه افزود: با توجه به جمعیت بالا در شهرک کارشناسان این منطقه بسیار حائز اهمیت بوده که با برگزاری این رزمایش با مشارکت نیروهای بسیجی، کارشناسان بهداشت، هلال احمر و پشتیبانی عوامل انتظامی در این منطقه انتظار می‌رود نقش تاثیرگذاری در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ایجاد شود.

او اظهار کرد: تاکنون۱۷ رزمایش در سطح شهرستان اردبیل برگزار شده است و هدف این رزمایش‌ها آموزش اقشار مختلف مردم برای رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و دوری از دورهمی‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

فرماندار اردبیل گفت: این رزمایش در سایر محلات و مناطق شهرستان نیز برگزار می‌شود تا بتوانیم با همراهی همه مردم میزان بیماری زایی این ویروس را کنترل کنیم.

در این رزمایش فرماندار اردبیل به همراه مسئولان شهرستانی از روند اجرای طرح در تعدادی از ادارات، مراکز درمانی، اصناف و مراکز پرتردد بازدید و در ادامه به منظور نظارت بر فرایند کنترل افراد در قرنطینه، از تعدادی از بیماران بصورت میدانی دیدار و در جریان آخرین وضعیت فرد بیمار و نحوه مراقبت خانواده و اطرافیان آنها قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار