عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌‌وگو با پانا مطرح کرد

اختصاص ۲۰۰ میلیون یورو برای خرید واکسن کرونا از سوی دولت

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از اختصاص 200 میلیون یورو به منظور واردات واکسن کرونا خبر داد و گفت هیچ واکسنی بدون تاییدیه وزارت بهداشت به کشور وارد نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۲۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص ۲۰۰ میلیون یورو برای خرید واکسن کرونا از سوی دولت

یکسال از شیوع کرونا در جهان و ایران می‌گذرد و چشم امید همه مردم جهان به تولید دارو یا واکسنی است که بتواند در مقابل شیوع گسترده و مرگ و میر بالای ناشی از این ویروس قد علم کند. بر همین اساس بود که علاوه بر کمپانی‌های بزرگ واکسن‌سازی در جهان، محققان ایرانی نیز برای ساخت واکسن کرونا دست به کار شدند اما واردات واکسن کرونا از سوی کشورهایی که واکسن آنها به تایید سازمان جهانی بهداشت رسیده است، یکی از موضوعاتی است که در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

سید مرتضی خاتمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به تامین واکسن کرونا اظهار کرد: وزارت بهداشت برای تامین واکسن کرونا اقداماتی را در دستور کار دارد و برای این منظور قرار شده واکسن کرونا از کشورهایی وارد شود که واکسن آنها مورد تایید سازمان جهانی بهداشت قرار دارد و مجاز به خرید واکسن کشورهایی هستیم که موفق به تولید واکسن اثربخش هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران محدودیتی برای خرید واکسن کرونا ندارد، گفت: تنها نگرانی که در این بخش وجود دارد، تحریم‌هایی است که از سوی آمریکا برای کشورمان اعمال می‌شود و تمام ابعاد مختلف را تحت تاثیر خود قرار داده است اما در مجموع محدودیتی برای خرید واکسن کرونا وجود ندارد و دولت برای تامین واکسن کرونا از کشورهای خارجی 200 میلیون یورو اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا به طور مداوم در حال تغییر چهره است، ادامه داد: اکنون ویروس کرونا در کشور انگلیس تغییر چهره داده و بسیار خطرناک‌تر از نوع قبلی در حال شیوع است و این ویروس به بسیاری از کشورها انتقال یافته است و بنا به گفته متولیان نظام سلامت، وجود این ویروس در ایران نیز تایید شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم مهم‌ترین عامل در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است و درباره ویروس کرونای انگلیسی نیز که سرعت انتشار آن بسیار بالاست، فقط می‌توان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد چون هنوز واکسنی به ایران وارد نشده است و مردم باید همچنان استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را مورد توجه قرار دهند همانطور که چندین هفته است با سخت‌گیری‌های اعمال شده در محدودیت‌های کرونایی آمار مرگ و میر کرونا به کمتر از 100 نفر رسیده است.

وی درباره واکسن ایرانی کرونا نیز گفت: واکسن‌هایی که به تایید رسیده است برای نوع قبلی ویروس کرونا است و واکسن ایرانی نیز برای کرونای فعلی است اما هنوز اثربخشی آن بر ویروس جدید مشخص نیست که باید بررسی شود.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون تعداد یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۶۲۰ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۵۵ هزار و ۷۴۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند و تاکنون یک میلیون و ۲۹ هزار و ۲۸ نفر از بیماران، بهبودیافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار