با حضور وزیر آموزش و پرورش و در راستای توسعه عدالت آموزشی و تامین تجهیزات آموزش مجازی انجام شد:

امضای تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و شهرداری مشهد

مشهد(پانا)- با هدف توسعه عدالت آموزشی و تامین تجهیزات آموزش مجازی دانش آموزان مناطق کم برخوردار مشهد ، تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و شهرداری مشهد با حضور وزیر آموزش و پرورش امضا شد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و شهرداری مشهد

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این‌ سازمان در جلسه امضای تفاهم نامه که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد گفت:خوشبختانه تعاملات بسیار خوبی میان شهرداری و شورای شهر مشهد و آموزش و پرورش استان برقرار است و این دو نهاد شهری کمک های شایانی به دستگاه تعلیم و تربیت استان داشته اند و این تعاملات و همکاری ها دستاوردهای بسیاری را برای آموزش و پرورش استان و مشهد داشته است که این مهم جای تقدیر دارد.

وی افزود: پرداخت سه درصد سهم عوارض نوسازی شهری به آموزش و پرورش استان و همچنین کمک به آماده سازی مدارس در آغاز سال تحصیلی از جمله اقدامات بسیار خوب شورای شهر مشهد است که این مهم جای تقدیر دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد : طرح "مشهد شهر عاری از بی سواد" برای ریشه کنی بی سوادی در این کلان شهر به همت شورای شهر مشهد و آموزش و پرورش استان با اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان در حال اجراست و تلاش می کنیم در بازه زمانی سه ساله بیسوادی را در شهر مشهد ریشه کن کنیم.

وی همچنین از اجرای طرح شاهنامه خوانی ویژه نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموزان پایه چهارم میان شهرداری مشهد و آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: این طرح می تواند در جهت تقویت آموزش زبان و ادبیات غنی فارسی بسیار اثرگذار باشد.

وی تاکید کرد : با توجه به شیوع ویروس کرونا و محرومیت برخی از دانش آموزان کم برخوردار از داشتن گوشی همراه و تبلت، تفاهم نامه ای میان آموزش و پرورش استان و شهرداری مشهد منعقد شد تا تعدادی تبلت خریداری و به صورت امانی در اختیار مدارس قرار گیرد تا دانش آموزان فاقد این امکانات بتوانند از آن ها استفاده کنند و از تحصیل بازنمانند.

محمدرضا کلایی شهردار مشهد هم در این جلسه گفت : همکاری ها و اقدامات بسیار خوبی میان شهرداری مشهد و آموزش و پرورش استان برقرار است و خوشبختانه این اقدامات و برنامه های مشترک عملیاتی و اجرایی شده که این مهم جای تقدیر دارد.

وی افزود: برخی از فعالیت ها و طرح های مشترک فی مابین شهرداری و آموزش و پرورش همزمان با شیوع کرونا مقداری متوقف شد اما این تهدید خودش به فرصت تبدیل شد و توانستیم موضوع فرهنگ شهروندی را با کمک ابزار دیجیتال به مناطق گوناگون شهری ببریم.

کلایی گفت: در حاشیه شهر مشهد بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در ۶۶ محله مشغول زندگی هستند و متاسفانه هنوز نتوانستیم به نحوه مطلوب خدمات نرم افزارانه را به این مناطق ارائه دهیم.

وی ادامه داد: ما هر مدرسه را به مثابه یک فرهنگسرا می دانیم که می تواند علاوه بر دانش آموزان در آموزش و ارتقاء خانواده ها نیز تاثیرگذار باشد و این اتفاق باید در شهر مشهد پررنگ تر دنبال شود.

قابل ذکر است بر اساس این تفاهم نامه شهرداری مشهد در هوشمندسازی مدارس مناطق کم برخوردار و توزیع بسته آموزش های شهروند هوشمند به دانش آموزان محلات کم برخوردار با پرداخت مبلغی تا سقف 80 میلیارد ریال مشارکت خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار