آمار کرونا در مازندران: 230 بیمار جدید شناسایی شد

سه شهر دیگر در آستانه قرمز شدن

ساری (پانا) - 230 بیمار جدید با علائم مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های مازندران در شبانه‌روز گذشته بستری شدند و شمار بستری‌شدگان را به 1269 نفر رساند.

کد مطلب: ۱۱۵۲۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
آمار کرونا در مازندران:  230 بیمار جدید شناسایی شد

در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۹۰ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و 40 بیمار در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری شدند.

در همین مدت تعداد 230 نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

هم اکنون ۱۰۷۶ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز دانشگاه مازندران و 196 نفر در مراکز درمانی بابل بستری هستند که از این تعداد 230 نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

4 شهرستان آمل، ساری، سوادکوه و رامسر در حال حاضر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و شهرستان‌های قائمشهر، نکا و فریدونکنار نیز در حال قرمز شدن هستند.

نادر آهنگر معاون معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران مهمترین دلیل گسترش و شیوع بیماری کرونا را دورهمی‌های شب یلدا، مسافرتهای غیرضروری به استان، عادی انگاری و ساده گیری بیماری می‌داند که برداشته شدن محدودیت‌های مناطق زرد نیز سبب شده تا برخی تصور کنند می‌توانند ماسک‌ها را بردارند.

او اعمال و تشدید محدودیت‌های تردد را در همه مناطق حتی مناطق زرد و نارنجی لازم دانست و گفت: «تا زمانی که بیماری کرونا هست باید شیوه نامه‌ها و محدودیت‌ها تشدید شود و همه شهروندان و روستاییان باید هوشمندانه برخورد کنند.»

امروز سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت نیز امروز در نشست با مسئولین شهرستان آمل، با اشاره به موج سوم بیماری کووید ۱۹ در مازندران، گفت: «همه استان ها پیک سوم را رد کرده اند و این باعث توجه ها به این استان شده است، مشارکت اجتماعی شرط موفقیت در کنترل کرونا است و همدلی و مشارکت مسئولین و مردم می تواند در این موضوع تاثیر مثبتی داشته باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار