استفاده از ظرفیت مهندسان برای بازسازی قره باغ

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل اعلام کرد استان اردبیل آماده انتقال تجربیات خود و استفاده از ظرفیت های مهندسان برای بازسازی قره باغ است.

کد مطلب: ۱۱۵۲۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ظرفیت مهندسان برای بازسازی قره باغ

به گزارش اداره کل استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان دیدار هیات تجاری، مهندسی و گردشگری استان اردبیل با سفیر جمهوری آذربایجان در ایران افزود: به نمایندگی از مردم شریف استان ، خوشحالی خود را از آزادسازی سرزمین های اشغالی آن کشور اعلام می کنم و مردم استان اردبیل با تجمع در این سوی ارس از آزادشدن سرزمین های اشغالی خوشحالی خود را نشان دادند.

او بیان کرد: استان اردبیل با اجرای موفق طرح پایاب سد مشترک خداآفرین با استفاده از ظرفیت مهندسان و تکنولوژی بومی ایرانی تجربه فنی بی نظیری را در حوزه آبیاری قطره ای و کشاورزی مدرن در این سوی رود ارس بدست آورده و آماده انتقال تجربیات و تکنولوژی خود به آن سوی ارس نیز است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: همچنین در زمینه مین زدایی و پاکسازی محوطه های جنگی نیز تجربیات گرانقدری که از دفاع مقدس بدست آورده ایم را در خدمت جمهوری آذربایجان قرار خواهیم داد.

سفیر آذربایجان در تهران نیز در این دیدار گفت: استان اردبیل از طرف ایران با چهار گذرگاه مشترک با جمهوری آذربایجان و بیش از ۶۰ کیلومتر مرز مشترک از مناطق تازه آزاد شده نزدیکترین همسایه خارجی ما محسوب می شود.

بنیاد حسین اف افزود: ما از هرگونه همکاری های متخصصان این استان جهت بازسازی قره باغ و توسعه همکاری علی الخصوص در حوزه کشاورزی و پاکسازی آثار ناشی از جنگ در این منطقه استقبال می کنیم.

او با بیان اینکه گمرکات استان اردبیل به صرفه ترین مراکز ترانزیت برای جمهوری آذربایجان است، تصریح کرد: این گمرک کمترین هزینه های حمل و نقل و هزینه های مازاد را به کالاها شامل می شود و آماده واردات کالاهای فنی و مهندسی مانند سیمان، آجر، شیرآلات و مصالح مدرن ساختمانی از اردبیل هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار