پایانه نفتی جاسک طرحی راهبردی برای کشور محسوب می شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به پیشرفت فیزیکی مطلوب طرح ساخت پایانه نفتی جاسک، می گوید مخازن در حال ساخت در جاسک با ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۰ میلیون بشکه نفت، طرحی راهبردی برای کشور است، به‌ویژه اینکه هم‌اکنون از خلیج‌فارس هم فاصله گرفته‌ایم و ذخیره‌سازی را در ساحل دریای عمان انجام می‌دهیم.

کد مطلب: ۱۱۵۲۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
پایانه نفتی جاسک طرحی راهبردی برای کشور محسوب می شود

به گزارش شانا، محمدباقر نوبخت، در حاشیه بازدید از طرح در حال اجرای پایانه نفتی جاسک افزود: این طرح بزرگ که مخازن عظیمی برای صادرات نفت ایجاد می‌کند، تا سال آینده بهره‌برداری خواهد شد.

وی گفت: باید از بازار‌های داخلی و سهمیه‌ای که در سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) داریم، استفاده و نفت را به دارایی‌های دیگر و زیربنا‌ها تبدیل کنیم.

نوبخت افزود: مخازن در حال ساخت در جاسک با ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۰ میلیون بشکه نفت، طرحی راهبردی برای کشور است، به‌ویژه اینکه هم‌اکنون از خلیج‌فارس هم فاصله گرفته‌ایم و ذخیره‌سازی را در ساحل دریای عمان انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: خلیج‌فارس و تنگه هرمز برای کشور اهمیت ویژه دارد، همچنین پایانه نفتی جاسک برای صادرات آینده نفت بسیار مهم تلقی می‌شود.

نوبخت ساخت پایانه نفتی جاسک را اقدامی بزرگ دانست که با وجود تحریم‌ها درحال انجام است و به عنوان ظرفیتی ملی، قابل رقابت در عرصه‌های جهانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار