موضوع نامه قاسمی به مجالس ملی و سنای فرانسه چه بود؟

تهران (پانا) - سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه با ارسال نامه‌هایی به نمایندگان مجلس ملی و سنای فرانسه بر ضرورت محاکمه مسوولان و عوامل ترور شهید قاسم سلیمانی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
موضوع نامه قاسمی به مجالس ملی و سنای فرانسه چه بود؟

بهرام قاسمی روز دوشنبه همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی در حساب توئیتری سفارت ایران در فرانسه از ارسال نامه‌هایی به برخی نمایندگان مجلس ملی و سنا، جامعه مدنی، علمی، فرهنگی و رسانه‌ای و نخبگان و روشنفکران فرانسوی خبر داد و یکی از چهره‌های جدی و موفق مقابله با تروریسم و تروریسم دولتیِ ایالات متحده در این اقدام را یادآوری کرد.

قاسمی انتظار از جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی برای محکوم کردن این اقدام تروریستی هدفمند و مغایر با تمامی اصول انسانی و هنجارهای شناخته شده بین‌المللی و ضرورت محاکمه مسئولین و عوامل این جنایت را بار دیگر خاطرنشان کرد.

شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند. در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در استان الانبار عراق شلیک کرد. در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار