یک تولیدکننده صنعتی پوشاک مطرح کرد:

بازار با کمبود پارچه خارجی برای بازار شب عید مواجه است

تجهیزات و ماشین‌آلات تولید پوشاک در ایران به روز نیست

تهران(پانا) - یک تولیدکننده پوشاک با بیان اینکه با توجه به نزدیک شدن به ماههای پایانی سال و لزوم تولید پوشاک به منظور عرضه فروش نوروزی ، در حال حاضر مهمترین دغدغه تولید کننده‌های پوشاک، تامین مواد اولیه است می‌گوید به علت نوسان نرخ ارز واحتکار، پارچه های خارجی با کمبود مواجه است و واردکنندگان از فروش آن خودداری می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۵۱۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
بازار با کمبود پارچه خارجی برای بازار شب عید مواجه است

سمیرا رضازاده با تاکید بر اینکه موانع تولید پوشاک از جمله پرداخت ۹ درصدی ارزش افزوده در کشور باید برداشته شود، اظهار کرد: نباید تولید ملی فدای عواید ارزش افزوده شود.

این فعال صنعت پوشاک خاطرنشان کرد: اگر دولت موانع تولید را مرتفع کند تولیدکننده‌های داخلی بهترین توان را دارند تا با همین امکاناتی که وجود دارد پوشاک مورد نیاز کشور را تولید کنند و با نازل ترین قیمت ارایه دهند اما متاسفانه از تولید حمایت نمی‌شود.

وی با اشاره به تجربه حمایت دولت‌ها از صنایع مختلف از جمله صنعت پوشاک اظهار کرد: به طور مثال دولت ترکیه با پرداخت یارانه و حمایت از تولیدکننده تبدیل به بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده پوشاک منطقه شده است،بنابراین دولت باید از تجربیات کشورهای موفق در عرصه تولید الگو برداری کند تا تولیدکننده داخلی بتواند از امکانات بهتری برخوردار شود و در بازارهای جهانی جایگاه خود را تقویت نماید .

به گفته او، هم اکنون قیمت تمام شده تولید کالا در ایران بالا است و حق بیمه در ایران نسبت به سایر کشورها بالاتر است.

رضازاده تصریح کرد: در ترکیه هر سه تا چهار سال ماشین‌آلات تولید تغییر می کنند، درحالیکه تجهیزات پوشاک در ایران به روز نیست که این امر توجه ویژه مسئولان را می طلبد .

وی با اشاره به اینکه فعالیت تولید پوشاک را به صورت غیر رسمی و بدون ثبت برند از سال ۱۳۸۹ آغاز کرده و دو سال بعد موفق به ثبت برند و تولید انبوه شده است گفت : در حال حاضر ،۴ شعبه تولید و فروش مانتو در تهران ، یک شعبه در اراک ، و ۱۲نمایندگی در سایر شهرهای کشور داریم که در ۲۳۴ عاملیت فروش محصولات را به مشتری عرضه می کنیم ، همچنین از اواخر بهمن ماه امسال تولیدات پوشاک خود را به کشور ترکیه صادر خواهیم کرد .

این فعال صنعت پوشاک تصریح کرد : هم اکنون ماهانه ۳۵۰۰ دست مانتو به اررزش ۳هزار میلیون ریال تولید می کنیم که کل سرمایه گذاری انجام شده معادل ۴۰ میلیارد ریال است .

رضا زاده ادامه داد : در حال حاضر به صورت مستقیم برای ۲۵ نفر و بصورت غیر مستقیم برای ۳۵ نفر ایجاد اشتغال کرده ایم و ما از صد در صد ظرفیت تولید استفاده می کنیم .

او در خصوص واردات پوشاک از کشورهای شرق آسیا از جمله تایلند ، مالزی ، چین و کشورهای همسایه مثل ترکیه که امروز بزرگترین تولید کننده و صادرکننده پوشاک منطقه است گفت : واردات موجب ایجاد رقابت بین تولیدکننده های بین المللی و افزایش کیفیت کالا می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار