نایب رییس اتاق اصناف ایران:

برگزاری نمایشگاه‌های بهاره آسیب دیگری برای حوزه اصناف است

تهران (پانا) - نایب رییس اتاق اصناف ایران با اشاره به نزدیک شدن به بازار شب عید در ایام پایانی سال، گفت که اصناف امسال به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا خسارت های زیادی متحمل شدند و برگزاری نمایشگاه بهاره آسیب دیگری برای این حوزه محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۱۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نمایشگاه‌های بهاره آسیب دیگری برای حوزه اصناف است

به گزارش اتاق اصناف ایران، جلال الدین محمد شکریه افزود: اکنون با نزدیک شدن به بازار شب عید بار دیگر موضوع برگزاری نمایشگاه‌ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مطرح شد، اما با توجه به شرایط اقتصادی اصناف به دلیل تعطیلی های مکرر از اسفند ماه سال گذشته با استقبال چندانی روبرو نخواهد شد و انتظار می رود دولت نیز شرایط رکود بازار و خسارت های وارده به اصناف را درنظر بگیرد.

وی با بیان اینکه اصناف به لحاظ اقتصادی تحت فشار قرار دارند، تصریح کرد: بازاریان کشور از اسفندماه سال گذشته به دلیل بیماری کرونا بسیار متضرر شدند و طرح هایی ارائه شده نیز پاسخگوی نیاز و رفع خسارات وارده به اصناف نبود.

نایب رییس اتاق اصناف ایران ابراز امیدواری کرد: اکنون در این برهه با تثبیت نرخ ارز، بازار به آرامش برسد و زمانی که نرخ ارز ثابت باشد، میزان عرضه و تقاضا متوازن خواهد شد و بازار خودش را باز می یابد و اقتصاد پایداری خواهد داشت، اما در شرایط کنونی و رکود بازار نمی توان انتظار داشت که تمام مطالبات اقتصادی اصناف برآورده شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه آسیب هایی که از کرونا و پسا کرونا به اصناف وارد شد، جدی است، اضافه کرد: این آسیب ها و خسارت های وارده از کرونا محدود به ایران نیست و همه کشورها با این مشکل روبرو شده اند و دولت تدابیر مناسبی برای احیای بخش اقتصادی کشوردرنظر بگیرد.

شکریه تصریح کرد: امروز به دلیل بحران کرونا حجم سفارشات کسبه برای بازار شب عید نسبت به سال های گذشته بسیار کمتر است و این امر ناشی از کاهش خرید های نوروزی و افزایش قیمت کالاهاست.

وی با اشاره به کاهش تقاضا در روزهای پایانی سال تاکید کرد: چنانچه میزان شیوع کرونا باز در روزهای پایانی سال صعودی باشد، میزان خریدها کاهش خواهد یافت و اصناف امسال نیز همانند سال گذشته کسب وکار خوبی را نخواهند داشت و انتظار می رود دولت برای امسال طرح و برنامه مناسبی را برای جبران خسارت اصناف موردنظر داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار