فعالیت 50 مرکز یادگیری محلی در فارس

شیراز (پانا ) -معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس گفت مراکز یادگیری محلی با تلفیق دانش و مهارت عامل ایجاد انگیزه برای مخاطبانی هستند که از سنین حساس رشد گذشته اند و از نعمت سواد برخوردار نیستند، اما اینک می خواهند جذب فعالیتهای سوادآموزی شوند.

کد مطلب: ۱۱۵۱۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 50 مرکز یادگیری محلی در فارس

بهزاد نوروزی چگینی در آیین افتتاح 7 مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در شهرستان های فراشبند، داراب و منطقه فورگ با حضور رییس سازمان سواد آموزی کشور، با اشاره به جایگاه و اهمیت مراکز یادگیری محلی گفت: در باب اهمیت این مراکز می توان به سه نکته مهم اشاره کرد. نکته نخست اینکه مراکز یادگیری محلی می توانند با آموزش همگام دانش و مهارت به عنوان یک عامل انگیزه بخش عمل کنند تا مخاطبان و فراگیرانی را که از سنین حساس رشد گذشته‌اند ولی به هر دلیلی نتوانسته اند باسواد شوند را به سواد آموزی جذب کنند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس گفت: مطلب دوم در این مورد این است که ما برای فاصله گرفتن از آموزش صرف و تک بعدی و گام نهادن در مسیر آموزش توأمان علم و مهارت و نیز با عنایت به جدیدترین تعریف از سواد و سواد آموزی که از طرف سازمان یونسکو نیز اعلام شده است باید به سمت ایجاد و تاسیس این مراکز و البته توسعه کمی و کیفی آن برویم.

نوروزی افزود: این خود عاملی است تا فراگیران ما با یادگیری انواع مختلف مهارت ها چه مهارت های فردی و خانوادگی و چه مهارت‌های حرفه‌ای، فنی و شغلی توانایی ایجاد تغییر مثبت در راستای بهتر زیستن را به دست آورند و زندگی بهتر و توام با شادی و تندرستی را تجربه کنند.

وی ادامه داد: مطلب بسیار با ارزش سوم که در زمینه اهمیت مراکز یادگیری باید به آن توجه شود سیاست های حاکمیتی نظام جمهوری اسلامی ایران و منویات مقام معظم رهبری است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس گفت: همه ما می دانیم که مقام معظم رهبری در سنوات گذشته همواره بر اقتصاد، اشتغال و تولید تاکید فراوان داشته و دارند و چندین سال است نامگذاری و شعار سال که از طرف ایشان اعلام می‌ شود یک نامگذاری و شعار اقتصادی است.

نوروزی خاطرنشان کرد: توجه به این نامگذاری ها از جمله رونق تولید و جهش تولید ما را بیش از پیش به اهمیت مراکز یادگیری محلی و آنچه که در این مراکز بایستی به مخاطبان سوادآموزی آموزش داده شود رهنمون می سازد.

وی با اشاره به تعداد مراکز یادگیری محلی در سال های اخیر گفت :در سال ۹۷ استان فارس ۲۶ مرکز یادگیری محلی سواد آموزی داشت که این تعداد در سال ۹۸ به ۴۱ مرکز ارتقا یافت.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس همچنین افزود: در سال جاری نیز با افتتاح این 7 مرکز استان فارس دارای ۵۰ مرکز یادگیری محلی خواهد بود و البته در صدد ایجاد 8 مرکز دیگر نیز هستیم.

نوروزی با تاکید بر اینکه برنامه و سیاست معاونت سواد آموزی فارس بر مبنای شعار کیفیت مهمتر از کمیت است افزود: مراکز یادگیری محلی در شرایط دشوار کرونایی نقش مثبتی را در مبارزه با این ویروس ایفا کردند، به طوری که ۲۰۰ هزار ماسک توسط ۵۰۰ آموزش دهنده سوادآموزی استان تولید و بین سوادآموزان و نیازمندان توزیع شد.

وی برگزاری کارگاه های خود مراقبتی، تولید ماسک و تولید اقلام بهداشتی و توزیع آن بین مردم را از جمله برنامه های مهم مراکز یادگیری محلی استان در شرایط دشوار کرونایی برشمرد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس با اشاره به طرح پیوند سواد و زندگی گفت: یکی از مباحث مهمی که وزیر محترم آموزش و پرورش نیز بر آن تاکید دارد بحث جامعه محور کردن سواد است که اگر این تحول در سواد آموزی ایجاد شود گام مهمی در راستای ورود سواد آموزی به لایه های مختلف جامعه و در زندگی روزمره مردم و متجلی شدن آثار مثبت آن و پرهیز از آموزش صرف و تک بعدی برداشته‌ایم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس افزود: همانطور که در سند تحول بنیادین نیز اشاره شده است مدارس به عنوان پایگاه برنامه ها و فعالیت های سواد آموزی است و ما باید بتوانیم از ظرفیت و پتانسیل مدارس استان به نحو احسن استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار