برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی

مشهد(پانا)- با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، مراسم اولین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۱۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده در مراسم مراسم اولین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و به ویژه این شهید والامقام اظهار داشت: روز گذشته جامعه اسلامی شاهد از دست دادن علامه و فقیه عالیقدر حضرت آیت الله مصباح یزدی بود، این ارتحال را نیز تسلیت عرض می کنیم، سالیان سال تربیت عالمی چون آیت الله مصباح یزدی در حوزه های علمیه، دانشمندی شبیه شهید فخری زاده در دانشگاه ها و سرداری همچون سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی در حوزه های نظامی زمان خواهد برد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی یک نظامی در تراز جمهوری اسلامی است خاطرنشان کرد: نام ایشان در میدان جنگ لرزه به اندام دشمن می انداخت، حال آنکه ایشان در شب یک عابد و زاهد مشغول عبادت بودند.

این مقام مسئول شهادت ایشان را یک ضایعه سخت و سنگین برای نظام اسلامی و محور مقامت دانست و گفت: با توجه فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) سردار سلیمانی الگوی بین المللی مقاوت بود که امنیت را نه تنها برای کشور خودمان بلکه تا کیلومترها آن طرف تر در مرزهای محور مقاومت ایجاد کرده بود.

خدابنده شهید سلیمانی را مصداق عینی و واقعی یک فرد انقلابی دانست و گفت: ایشان در توسعه و صدور انقلاب، ایجاد امنیت و انسجام در محور مقاومت با روحیه ای عملگرا و به دور از شعار فعالیت می نمود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به مراسم تشییع باشکوه ایشان در سال گذشته اظهار داشت: سردار سلیمانی برای خدا کار می کرد و اخلاص ایشان عامل عزیز شدن و نفوذ در قلب ها بود.

خدابنده با اشاره به صفای باطن سردار دلها که عامل نورانیت چهره ایشان بود اظهار داشت: صلابت و اقتدار ایشان مثال زدنی بود به شکلی که حتی اسم ایشان لرزه به اندام دشمنان می انداخت.

وی با اشاره به عقلانیت دینی موجود در گفتمان و کردار سردار سلیمانی عنوان کرد: ایشان در برابر خداوند تسلیم و در مقابل مومنین بسیار فروتن و خاشع بود.

خدابنده با بیان اینکه شهید سلیمانی نفوذ ایران را در منطقه بسیار گسترده کرد تا آنجایی که در حال حاضر تمامی تصمیمات منطقه ای حتما با حضور و نظر جمهوری اسلامی ایران گرفته می شود اظهار داشت: شهید سلیمانی ورای سابقه نظامی دارای منش اخلاقی و انسانی بود و ما امیدواریم در آموزش و پرورش با تربیت اسلامی نسل جدید بتوانیم سردار سلیمانی های بسیاری را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار