آیت‌الله مصباح معارف ناب و اصیل اسلام را تبیین و اشاعه داد

تهران (پانا) - رئیس کمیته حمایت ازانقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری در پیامی درگذشت آیت الله مصباح یزدی، مدرس مجاهد نستوه و عارف وارسته را تسلیت گفت.

کد مطلب: ۱۱۵۱۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
آیت‌الله مصباح معارف ناب و اصیل اسلام را تبیین و اشاعه داد

متن پیام آیت‌الله اختری به شرح زیر است:

«قال رسول الله:

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

مقارن با سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام دخت پیامبر اکرم و ام الائمه اطهار حضرت زهرا (سلام الله علیها) و اولین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام و اسوه مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، جهان اسلام و تشیع و جمهوری اسلامی و حوزه های علمیه قم درغم ارتحال یکی از ستارگان علم و اجتهاد و یکی از محققان و فیلسوفان نامدار و مربی و معلم و مدرس مجاهد نستوه و عارف وارسته و مفسر مشهور قرآن، سوگوار شد.

فقید مغفور آیت‌الله مصباح یزدی، از شاگردان برجسته مراجع اعظام و بخصوص شاگرد حضرت آیتالله العظمی بروجردی وحضرت آیتالله العظمی امام خمینی و علامه بزرگ طباطبایی بودند.

آن مرحوم مغفور در طول عمر پر برکت و سرشار از علم و جهاد خود خدمات شایان و ماندگار و خداپسندانه‌ای به جامعه انسانی و مراکز علمی و حوزه‌های علمی جهان بر جای گذاشت که این آثار گرانسنگ در تبیین معارف اسلامی و مکتب گهربار اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) بسیار موثر و مفید بود.

آیت الله مصباح یزدی نیز شاگردان برجسته و عالم زیادی تربیت نمودند و با تأسیس موسسه های علمی و آموزشی توانستند نسلی از محققان و اندیشمندان و عالمان برجسته در رشته‌های مختلف تربیت نمایند.

این عالم والامقام و جنت آشیان مدتی به عنوان رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) در هدایت و سیاستگذاری و برنامه‌ریزی این مجموعه نقش موثر و تعیین کننده ای را ایفا نمودند.

یکی از خصوصیات برجسته و قابل تحسین این دانشمند وارسته ایمان خلل ناپذیر به اصل مبارک ولایت فقیه بود که حقیقتاً در ولایت مداری و عشق به امام خمینی (ره) و دفاع از ولایت و جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای استوار و زبانزد عام و خاص گردید.

این عالم و عارف ربانی وفیلسوف حکیم با تألیف کتب وتدوین مقالات علمی ارزشمند و با مناظره با رهبران مکاتب التقاطی والحادی توانسته بودند ضمن رد و محکوم کردن اندیشه های پوچ و باطل آنان بطور مستدل وعلمی ومنطقی، معارف ناب واصیل اسلام را تبین و اشاعه دهند.

این ضایعه بزرگ و جبران ناپذیر را اصالتاً از سوی خود و نیابتاً از سوی اعضای مکرم و معزّز شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع)به حضرت ولی الله الاعظم صاحب الامر و امام زمان حجت ابن الحسن العسکری( عج ) و مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، مراجع عظام تقلید و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شاگردان و مریدان و بالاخص خانواده معظم و شریف و بازماندگان بیت آن مرحوم مغفور تسلیت عرض نموده از خداوند متعال مسئلت می نمایم این فقید سعید را در بهشت برین و در جوار انبیاء و ائمه اطهار و شهدای ابرار، محشور نماید.

«عاش سعیدا و مات سعیدا»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار