خرج سنگینی که کودک گیمر روی دست پدرش گذاشت!

تهران (پانا) - کودک گیمر که با کارت اعتباری پدرش اقدام به انجام بازی آنلاین می کرد هزاران دلار به او ضرر زد.

کد مطلب: ۱۱۵۱۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
خرج سنگینی که کودک گیمر روی دست پدرش گذاشت!

به‌گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، با فراگیرشدن تلفن‌های همراه هوشمند بازی‌های یارانه‌ای مختلف بیش از پیش در دسترس کودکان قرار گرفته است. اکنون کودکان با در اختیار داشتن یک تلفن همراه قادرند بازی‌های دلخواه خود را انجام دهند که البته با وجود ایجاد یک سرگرمی، می‌تواند مضرات زیادی را نیز به همراه داشته باشد.

از آسیب به سلامت جسمی و روانی کودک گرفته تا هزینه‌های سرسام آور! اتفاقی که به تازگی برای یک زوج جوان آمریکایی رخ داد و او زمانی متوجه هزینه هنگفت بازی فرزندش با تلفن همراه شد که دیگر دیر شده بود. جورج پسر این زوج مبلغ ۱۶۰۰۰ دلار از کارت اعتباری آن‌ها برای انجام بازی خرج کرده بود.

جسیکا و جانسون هیچ کدام تنظیمات پیشگیرانه را روی اکانت خود فعال نکرده بودند و به همین دلیل جورج ۶ ساله با استفاده از کارت اعتباری مرتبط بسته‌های هزاران دلاری را در تلفن همراه خردیاری و بازی‌های مورد علاقه خود را دنبال کرده بود. این پسر به سرعت به حلقه‌های طلای ۹۹.۹۹ دلار رسید، زیرا هرچقدر بیشتر هزینه می‌کرد شخصیت‌ها و ویژگی‌های بیشتری در این بازی در اختیار او قرار می‌گرفت.

جانسون، تنها پس از تماس با شرکت اپل و مشاهده لیست هزینه‌های کارت اعتباری خود متوجه شد که این پول توسط پسر ۶ ساله اش هزینه شده است. او وقتی آیکون sonic the hegehog را دید فهمید که پسرش سرگرم بازی بوده است، اما دیگر زمان برای انجام هر کاری دیر شده بود. شرکت اپل به دلیل گذشت ۶۰ روز از انجام بازی از بازپرداخت مبلغ خودداری کرد.

جانسون در این باره گفت: «آن‌ها گفتند امکانش وجود ندارد، چون من در مدت ۶۰ روز پس از ثبت این هزینه‌ها تماس نگرفتم نمی‌توانند کاری انجام دهند. به دلیل آنکه من طی ۶۰ روز با آن‌ها تماس نگرفته بودم و احتمال می‌دادم شاید یک کلاهبرداری باشد.»

گفتنی است؛ ماجرای بازی این پسر ۶ ساله با تلفن همراه در حالی سوژه رسانه‌ها می‌شود که در سال ۲۰۱۸ نیز یک مرد ۳۱ ساله پس از سرگرم شدن به بازی مورد علاقه خود با تلفن همراه خرجی ۷۰۰۰۰ دلاری را روی دست خانواده اش گذاشته بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار