پس از ۱۰ سال سامانه اطفای حریق اسکله صیادی کنارک تعمیر می شود

زاهدان (پانا) - معاون صید اداره کل شیلات استان سیستان وبلوچستان گفت 3 دستگاه پمپ فشارقوی اطفای حریق در بزرگترین اسکله صیادی استان سیستان وبلوچستان در کنارک تعمیر و به زودی راه اندازی می شود.

کد مطلب: ۱۱۵۱۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
پس از ۱۰ سال سامانه اطفای حریق اسکله صیادی کنارک تعمیر می شود

عطااله رئیسی در گفت و گو با پانا بااشاره به جایگاه اسکله کنارک در صید و صیادی گفت: سه پمپ فشار قوی اطفای حریق اسکله کنارک که به دلیل هوای شرجی بندر کنارک و نگهداری غیر اصولی دچار نقص فنی شده پس از ۱۰ سال باهمکاری بهره بردار تعمیر و به زودی وارد مدار خواهند شد.
وی افزود: این پمپ ها داری 6 نازل برداشت بوده که فاصله هر نازل 30 متر است و طول 230 متری اسکله را با پرتاب آب بیش از 125متر پوشش می دهد و ظرفیتی بزرگ برای اطفای حریق است.
وی با اشاره به اینکه برای اولین بار نیروهای متخصص و آموزش دیده آتش نشانی در اسکله های کنارک، بریس، پسابندر، کلات و پزم مستقر می شوند، افزود: تمامی صیادان در رعایت اصول ایمنی بویژه در هنگام تعمیر شناورها و اصول اولیه قبل از حرکت باید اهتمام جدی داشته باشند و تمامی اصول صید وصیادی را رعایت کنند تا شاهد حوادثی جبران ناپذیر نباشیم.
معاون صید اداره کل شیلات استان سیستان وبلوچستان از بازدید های دوره ای کارشناسان به صورت سرزده از اسکله های تحت پوشش و تجهیز سایر اسکله ها به مجهزترین امکانات آتش نشانی خبر داد و گفت: بیمه لنج های صیادی و قایق ها و سرنشینان باید مورد توجه قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: براساس آخرین آمارها یکهزار و ۲۶۵ فروند قایق فایبرگلاس، ۱۶۳ فروند قایق چوبی، ۴۳۶ فروند لنج یخی و ۵۲۴ فروند لنج سردخانه دار با ۲۱ هزار و ۷۸۱ نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب ۳۴ تعاونی صیادی در حوزه اداره‌کل شیلات سیستان‌وبلوچستان فعالیت دارند.
رییسی از صیادان خواست که از هر گونه تعمیر لنج ها وقایق ها در حوضچه بدون هماهنگی بنادر و بهره برداران پرهیز کنند چرا که با هر گونه تخلف در این مورد براساس قانون برخورد خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار