معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش خراسان شمالی:

تقویت باورهای دینی در حوزه آموزش وپرورش اولویت خاص دارد

بجنورد (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش خراسان شمالی در دومین اجلاسیه نماز دانش آموزان شهرستان بجنورد گفت:آموزه های دینی در آموزش وپرورش باید در اولویت قرار بگیرند.

کد مطلب: ۱۱۵۱۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
تقویت باورهای دینی در حوزه آموزش وپرورش  اولویت خاص  دارد

به گزارش پانا،معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه بهترین عبادت نماز است ،اظهار داشت: نماز ،باب گفتگو با خداوند است و اگر گفتگوبا خدا نباشد شناخت،آگاهی و هر چه دستاورد عقل انسان است ،تولید نمی شود . پس باید با دلیل و منطق خدا را بشناسیم و از صمیم قلب به خدا اعتقاد داشته باشیم و همیشه به یاد خدا باشیم و نماز را در وجود خود تثبیت کنیم تا در هر دو عالم ،سعادتمند شویم.

محمد اکرامی فر ،ادامه داد:وظیفه ما انسانها در برابر خداوند متعال این است که همیشه شکر گزار نعمت های خداوند باشیم و در رفتار ،اعمال و گفتار خود هیچگاه خدا را از یاد نبریم .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش خراسان شمالی به آموزش محاسن نماز تاکید کرد و گفت:بهترین راه آموزش نماز ،سوال محوری است یعنی دانش آموزان احساس نیاز کرده و سوال کنند و معلم پاسخ دهد که در این صورت ایمان دانش آموزان بر اساس آگاهی آنان نسبت به خدا ،از درون می جوشد .

وی به مشکلات ترک نماز اشاره کرد و گفت:باید برای دانش آموزان مشکلات ترک نماز را توجیه کنیم که چه عواقبی بدنبال ترک نماز پیش می آید تا دانش آموزان به اهمیت و فایده نماز پی ببرند و از صمیم قلب با خدا رازو نیاز کنند و به راه رسیدن به سعادت ،کامیابی و تقرب به خدا ،پی ببرند.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی در ادامه بیان داشت: منشاءتمام گرفتاری های انسان ،فاصله گرفتن انسان از خداوند است که باید برای رفع این گرفتاری ها ،ارتباط با خدا از سن 9 سال برای دختران و 15 سال برای پسران ،بیشتر شود .پس در این راستا معلمان باید بیشتر به ترویج نماز بپردازند تا انسان به آرامش واقعی خود دست پیدا کند چرا که نماز مایه آرامش انسان است.

احمدی فر ادامه داد:اگر حول و قوه الهی نباشد انسان بسیار ضعیف میگردد بطوریکه حتی قادر به حرکت دست خود نمی باشد پس باید بسیار ذکر خدا را بگوییم تا لطف و رحمت خدا همیشه شامل حال ما گردد.

خبرنگار پانا : منیژه عباسپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار