مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس:

عدم توجه به کودکان بازمانده از تحصیل مخاطره‌آمیز است

شهرقدس (پانا)- کمیته اجرایی حمایت از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، با حضور اعضای این کمیته، نماینده نهادهای شهرستانی مرتبط با این کمیته و خیرین فرهنگی فعال در این بخش، در سالن هم‌اندیشی شهید باهنر اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۱۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
عدم توجه به کودکان بازمانده از تحصیل مخاطره‌آمیز است

صادق محمدی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس، موضوع حمایت از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و هدایت و بازگردانی آنها به تحصیل را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: از سال 1396 طرحی در آموزش و پرورش جهت شناسایی کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل اجرا شد، که در سال 1399 این طرح در مجلس شورای اسلامی به قانون تبدیل شد.

صادق محمدی، عدم توجه به این کودکان را بسیار مخاطره‌آمیز دانست و اظهار کرد: عدم شناسایی و توجه به این کودکان، آسیب‌های اجتماعی زیادی را بر جامعه تحمیل کرده همچنین این کودکان را در معرض آسیب‌های جدی قرار خواهد داد.

محمدی، افزود: بر اساس این قانون، پدر و مادر و مسئولین اجتماعی مرتبط، نسبت به انجام قانون حمایت از کودکان مسئولیت داشته و در صورت کوتاهی در اجرای آن، مجرم محسوب خواهند شد.

او همچنین بر اهمیت توجه به جلسات آموزش خانواده در جهت آگاه‌سازی خانواده‌های دانش‌آموزان تأکید داشته و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی این جلسات توسط کارشناسی انجمن اولیا و مربیان به صورت مجازی تا رفع محدودیت‌های برگزاری جلسات حضوری را ضروری عنوان کرد.

شایان ذکر است، تهیه جامعه آماری دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل توسط منابع مختلف شهرستانی، از جمله مصوبات این جلسه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار