جامعه خیرین مدرسه ساز به مدد طرح هدایت می‌آیند

تهران (پانا) - با حضور حسینی معاون وزیر و جانشین وزیر آموزش‌وپرورش در طرح هدایت (هر دانش‌آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس درس و یک مدرسه)، نشست هیئت‌مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با موضوع بررسی طرح هدایت برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
جامعه خیرین مدرسه ساز به مدد طرح هدایت می‌آیند

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست که در سالن جلسات جامعه خیرین مدرسه‌ساز برگزار شد اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار دانش‌آموز در کشور داریم که ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار از این تعداد از فضای مجازی و شبکه شاد استفاده می‌کنند.

وی افزود: ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز به طور مشخص از شبکه شاد بهره می‌برند و لذا بیش از دو میلیون از فضای مجازی غیر شبکه شاد استفاده می‌کنند. همچنین نزدیک به سه میلیون نفر از دانش‌آموزان از شبکه شاد و یا فضای مجازی استفاده نمی‌کنند

حسینی تصریح کرد: دست‌کم ۳۰ درصد دانش‌آموزان از وسایل هوشمند برای اتصال به فضای مجازی و شبکه شاد بی‌بهره‌اند که نزدیک به ۵ میلیون دانش‌آموز را شامل می‌شود و رقم نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار را طلب می‌نماید.

حسینی با بیان اینکه وزیر محترم آموزش‌وپرورش چند سؤال اساسی در این زمینه تجهیزات هوشمند موردنیاز برای دانش‌آموزان مطرح کردند اظهار کرد: چه کسانی از این امکانات بی‌بهره‌اند، این دانش‌آموزان از چه نوع امکاناتی بی‌بهره‌اند، این دانش‌آموزان در کدام قلمرو جغرافیایی کشور و کدام استان‌ها، مناطق و مدارس تحصیل می‌کنند، چگونه می‌توان با بسیج امکانات وزارتخانه، بخش دولتی، عمومی و مردمی با مشارکت همگانی این امکانات را تهیه کرد، این تجهیزات و امکانات را از کجاها می‌توان تهیه نمود و مکانیسم تسهیل تهیه این امکانات و نیز توزیع مناسب آن چگونه باید باشد شش سؤال اساسی مطرح شده توسط وزیر آموزش‌وپرورش است که بر همین اساس تجهیزات هوشمند موردنیاز دانش‌آموزان باید تاحدامکان تهیه شود.

جانشین وزیر در طرح هدایت با تشکر صمیمانه از همه خیرین گفت: کرونا شرایطی ایجاد کرده است که ۵ میلیون دانش‌آموز وسایل هوشمند ارتباطی نیاز دارند و این درد کودکانه همگان را رنج می‌دهد. خیرین تاکنون بیشتر حمایت را از تعلیم‌وتربیت کرده‌اند و با ساخت مدرسه، فضای مطلوب آموزش به دانش‌آموزان را فراهم کرده‌اند.

حسینی با بیان اینکه شرایط حاضر مدرسه فیزیکی را تبدیل به مدرسه مجازی کرده است اظهار کرد: ورود خیرین به اهدای تجهیزات هوشمند ارتباطی گامی بزرگ در جهت ساخت مدرسه و کلاس مجازی است. این دغدغه را داریم را داریم که مدرسه‌سازی خیرین نباید با فعالیت‌های دیگر لطمه بخورد اما درعین‌حال مدرسه‌سازی مجازی در عصر حاضر یک مقوله جدی است.

حسینی با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم نابرابری آموزشی از بستر نابرابری دیجیتالی گسترش یابد افزود: ورود خیرین به عرصه تهیه تجهیزات هوشمند ارتباطی می‌تواند به ارتقای عدالت آموزشی دیجیتالی کمک کند.

جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه به‌زودی سامانه‌ای برای درج کمک خیرین به طرح هدایت آماده می‌شود اظهار کرد: از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز و تهیه تجهیزات برای دانش‌آموزان نیازمند مدارسی که ساخته‌اند نیز در طرح هدایت می‌توان نهایت بهره را برد.

وی افزود: به‌زودی تبلیغات میدانی و رسانه‌ای طرح هدایت آغاز خواهد شد و خیرین مدرسه‌ساز باتوجه‌به اعتماد جامعه به آنان می‌توانند در این زمینه نیز به کمک طرح هدایت بیایند. جامعه خیرین مدرسه‌ساز باتوجه‌به ارتباط گسترده با مدیران کارخانه‌ها می‌تواند از آنان برای اهدای تبلت به کارکنان نیازمند خود تقاضای همکاری نماید.

حسینی افزود: انتظار داریم در راستای طرح هر مدرسه یک کلاس هوشمند، خیرین ورود پیدا کرده و تجهیزات فنی موردنیاز مدارس را در دستور کار خود قرار دهند تا از این طریق دانش‌آموزانی که از این امکانات بی‌بهره‌اند از طریق مدارس به مسیر آموزش مجازی بپیوندند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار