رئیس کل دادگستری استان زنجان:

شناسنامه دار کردن موقوفات برای پرهیز از شبهه افکنی یک ضرورت است

زنجان (پانا) - رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت امروزه اداره اوقاف استان بایستی اقدامات لازم برای ثبت موقوفات و شناسنامه دار کردن انجام دهد تا شبهه ای ایجاد نشود.

کد مطلب: ۱۱۵۰۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
شناسنامه دار کردن  موقوفات برای پرهیز از شبهه افکنی یک ضرورت است

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان زنجان حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان که در دفتر رئیس کل دادگستری استان برگزار شد گفت :برای اثبات موقوفه بودن اماکن و ابنیه ها در دادگاهها نیازمند ارائه مستندات و دلایل محکمه پسند هستید.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه بایستی به موقوفات بعنوان سنت حسنه و با نگاه بنگاه اقتصادی به نفع فقرا و در راستای ترویج فرهنگ اسلام توجه کرد افزود: موقوفات نباید موجب بدبینی مردم شود و برای مردم مزاحمت ایجاد کند.

رئیس شورای قضائی استان زنجان بر نظارت بر عملکرد متولیان، حمایت دستگاه قضاء از وقف و موقوفه و رعایت حق و حقوق مردم در اجرای نیات واقفان تاکید کرد و گفت: کوتاهی و سهل انگاری مسئولین دستگاهها در انجام وظایفشان که منجر به ترک فعل می شود، پذیرفتی نیست، مسئولین باید پاسخگوی کوتاهی های خود باشند.

صادقی نیارکی در پاسخ به درخواست مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان و اداره حقوقی مبنی بر تسریع در بررسی و رسیدگی به 474 فقره پرونده اوقاف در دادگاههای استان اظهار کرد: طرح دعوا در دادگاهها بایستی بر اساس مستندات و ادله متقن باشد تا دادگاه بر اساس آن ادله حکم صادر کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار