معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک ری:

طرح « فرهنگ درس‌پژوهی» موجب ارتقای کیفیت آموزش می‌شود

شهرری(پانا)-معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک ری، از اجرای موفقیت‌آمیز طرح  « فرهنگ درس‌پژوهی» با هدف توسعه رویکرد درس پژوهی در بین معلمان مدارس تحت پوشش آموزش و پرورش ناحیه یک ری خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح « فرهنگ درس‌پژوهی» موجب ارتقای کیفیت آموزش می‌شود

موسی صدیقی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک ری، طرح « فرهنگ درس‌پژوهی» را یک چرخه پژوهشگری در فرآیند یادگیری دانش‌آموزان در مقاطع ابتدایی و متوسطه خواند و گفت: درس‌پژوهی یک نوع فعالیت اشتراکی معلم‌ها جهت طراحی دروس و رویکردی برای توسعه حرفه‌ای معلم است چرا که منجر به ارتقای یادگیری و اصلاح و بهبود آموزش می‌شود.

او با اشاره به مراحل درس‌پژوهی بیان کرد: درس‌پژوهی از مرحله تشکیل تیم درس‌پژوهی در مدرسه شروع می‌شود و با تعیین اهداف و طراحی توسط معلم به مرحله اجرا در می‌آید که طی سال تحصیلی گذشته در 26 مدرسه تحت پوشش آموزش و پرورش ناحیه یک ری اجرا شد. مدارس مجری این طرح که دارای تیم درس‌پژوهی بودند، نشست‌هایی جهت آموزش متقابل و انتقال تجربیات معلمان حین تدریس در کلاس و رفع نواقص یکدیگر برگزار می‌کردند، در واقع درب کلاس‌های آموزشی تیم‌های درس‌پژوهی بروی یکدیگر باز بود و راهکارهایی اصلاحی در جهت بهبود فرایند یاددهی در کلاس ارائه می‌شد.

صدیقی افزود: معلمان صبور در همین ایام کرونایی نیز با خلاقیت خود، دانش‌آموزان را مدیریت کردند و اجازه ندادند که یادگیری تعطیل شود و این طرح را به خوبی ادامه داده و نتایج خوبی را کسب کردند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک ری، ضمن تقدیر و تشکر از کلیه مدارسی که مجری طرح فرهنگ درس‌پژوهی بودند تصریح کرد: مدارسی که تعدادد فراوانی نشست‌ها و مهمانی‌های کلاسی بیشتری داشتند و گزارش مصور با کیفیت‌تری ارائه کردند به نیابت از کلیه مدارس مجری این طرح منتخب شناخته شدند. مدارس منتخب این طرح در ناحیه یک شهرری، شامل مدرسه توحید، حضرت‌معصومه(س) و تزکیه دختران هستند که لوح تقدیر برتر اجرای طرح فرهنگ درس‌پژوهی به آنها اهدا شد.

خبرنگار: سمیه نیک فکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار