بازدید معاون تربیت بدنی و سلامت استان از منطقه کاکی انجام شد

کاکی(پانا)_ معاون تربیت بدنی و سلامت استان بوشهر از روند عملیات اجرایی و ارزیابی مرحله دوم طرح کوچ (مداخله و مشاوره) بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
بازدید معاون تربیت بدنی و سلامت استان از منطقه کاکی انجام شد

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، اسد حصیری گفت: با توجه به اینکه وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ های خود را بر اساس سند تحول بنیادین تنظیم می کند بحث سلامت و توانایی جسمانی دانش آموزان نیز در این سند مورد توجه جدی قرار گرفته است به طوری که در بیانیه ارزش‌ها، چشم انداز و اهداف این سند به نشاط و توانایی جسمانی، حفظ سلامت فردی و اجتماعی دانش آموزان از طریق فعالیت های ورزشی و سرگرمی های سالم اشاره شده است.

حصیری اظهار کرد : هدف طرح کوچ و اجرای این طرح در شرایط کرونایی کوچ از شرایط چاقی، تنبلی و تغذیه ناسالم به سمت نشاط، شادابی و سبک زندگی سالم و پویا بوده است.

او گفت : ما در این طرح به دنبال آگاهی بخشی به عوامل موثر و صحیح در حوزه سلامت دانش‌آموزان هستیم که شامل خود دانش آموز مدیر مدرسه، معلم و اولیا می باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با تقدیر از موفقیت های بدست آمده در طرح ملی کوچ توسط منطقه کاکی این منطقه را یکی از مناطق پیشرو و موفق در طرح ملی کوچ دانست.

همچنین رئیس اداره تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در کارگاه طرح ملی کوچ با اشاره به وضعیت منطقه کاکی در طرح کوچ گفت: درمرحله اول پروژه ملی کوچ منطقه کاکی بسیار موفق عمل نمود. اطلاعات صد درصد دانش‌آموزان در سامانه سناد ثبت و تحلیل آماری صورت گرفت.


هوشیار افزود : منطقه کاکی بعنوان منطقه پیشرو طرح و منطقه شاخص طرح کوچ در سطح کشوری بوده است این منطقه توانسته است مشخصات دانش‌آموزان در واقع محاسبه BMI بدن شان بوده هدف قرار دهد و امیدواریم که در مرحله مداخله ومشاوره و همچنین مرحله سوم نیز همچنان این منطقه سرآمد مناطق دیگر آموزش و پرورش استان بوشهر باشد و موفقیت های خود را در طرح کوچ ادامه دهد.
هوشیار گفت : اساس موفقیت در اهداف اساسی این پروژه و داشتن سبک زندگی فعال وسالم توجه به سواد حرکتی دانش آموزان است .توجه والدین و همراهی آنها میتواند آثار مثبتی را برای تحقق اهداف پروژه کوچ داشته باشد.
شایان ذکر است مرحله دوم طرح کوچ در منطقه کاکی با همکاری اداره بهداشت و با حضور کارشناس تغذیه و ارائه مشاوره به دانش آموزان هدف در مدارس انجام می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار