رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با پانا؛

باید نگران مشارکت در انتخابات باشیم نه اصلاح قانون

مجلس یازدهم تلنگری درباره مشارکت در انتخابات زده است، باید غصه بخوریم که مردم چطور شرکت کنند/ جفاست اگر احتکار، اختلاس، رانت و قاچاق و فساد که هر روز وجود دارد را دولتی‌ ببینیم

تهران (پانا)‌ - رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری و عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه مجلس یازدهم تلنگری درباره شرکت مردم به ما زد، ما که همیشه در موضوع حضور مردم در انتخابات به دنیا پُز می‌دادیم این بار به ۴۲ درصد مشارکت رسیدیم، تاکید کرد باید غصه بخوریم که مردم چطور شرکت کنند.

کد مطلب: ۱۱۴۹۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
باید نگران مشارکت در انتخابات باشیم نه اصلاح قانون

«اتحاد لازم است و حتما باید جدی گرفته شود»؛ این توصیه مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با دست‌اندکاران مراسم بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی و در واکنش به جدل‌های اخیر بین مجلس و دولت بود که به صورت پررنگ در سخنرانی و نطق‌های دو طرف دیده می‌شد. سیدرضا اکرمی در این رابطه به پانا گفت:‌ «در طول ۴۲ سال بعد از انقلاب، قبل از انقلاب و در طول تاریخ اسلام واقعا به این نتیجه می‌رسیم که وحدت موضوعی است که برای اصل انقلاب، تداوم انقلاب، اداره انقلاب یک امر قطعی حتمی است و نمی‌شود وحدت و اتحاد در جامعه را نادیده گرفت، گرچه ما اختلاف در فکر، در بینش، در روش و اختلاف در گویش و ... داریم.»

وی ادامه داد: «ما مشترکاتی چون اصل نظام، قانون اساسی، انتخابات و ... داریم که وقتی حالت قانونی پیدا می‌کنند، همه باید احترام بگذارند و تبعیت کنند و اگر اختلافاتی هم وجود دارد باید قانونی برای تقلیل آن اقدام کرد، نه شعاری و ادعایی.»

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود: «اگر وحدت بر روی مشترکات رعایت نشود، هم در داخل و هم خارج از کشور آسیب خواهیم دید؛ هم دشمن از ما سوءاستفاده خواهد کرد و هم ما به اهداف بلند خود نمی‌رسیم. بنابراین کلمه وحدت بیشترین واژه‌ای است که در فرمایشات معمار انقلاب امام خمینی وجود داشته است.»

مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت تاکید کرد: «در حال حاضر کرونا تمام دنیا را گرفتار کرده و به ما هم آسیب رسانده است، تحریم زندگی همه را سخت کرده است، تورم، رکود مشکلات اصلی ما هستند؛ در این شرایط به جای اینکه دور هم جمع شویم اقتصاد را درست کنیم، بر روی تولید و مصرف نظارت کنیم، با مفسدان برخورد جدی کنیم، نباید به کار دیگری مشغول شویم.»

نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره‌های دوم، سوم و چهارم، پنجم و هشتم با اشاره به تقطیع فرمایشان اخیر رهبری درباره موضوع خنثی‌سازی تحریم ‌ها و رفع آنها تاکید کرد: «نباید صحبت‌های رهبر انقلاب را تقطیع و مثله کنیم، یک قسمت را برداریم، قسمت دیگر را خیر و تبعیض قائل شویم. تحریم باید فرصتی برای تغییر باشد، وگرنه اگر بخواهیم سیگار آمریکایی بکشیم، لوازم آرایشی آمریکایی هم مصرف کنیم و شعار مرگ بر آمریکا هم بدهیم؛ این باهم نمی‌خواند. پدرسوختگی آنها را هم ببینیم و با همه بدی‌شان، نگاه کنیم و بخواهیم بی‌تفاوت باشیم. این نمی‌شود. سال گذشته سردار سلیمانی را از دست دادیم، امسال دکتر فخری‌زاده را. اگر ما متحد نباشیم دشمن از ما بیشتر سواستفاده خواهد کرد و ما هم آسیب می‌بینیم. ما یک اشتباهی داریم، این صداوسیما، ائمه جمعه و‌ جماعت و غیره که برشی از حرف‌ها را برمی‌داریم و هر جا که به زعم خودمان مصلحت بود استفاده می‌کنیم. مثلاً رهبری روی کرسی‌های اندیشه اهتمام دارند که ما در دانشگاه در حوزه علمیه کرسی اندیشه داشته باشیم. آقایان، کارشناسان را دور هم جمع کنیم و حرف‌های مختلف را روبه‌روی هم مطرح کنیم، هر کسی برای خودش متکلم وحده نباشد و ساز خودش را بزند. با هم بنشینیم هم افراد مختلف حرف‌های مختلف را بزنند و هم افراد مختلف حرف‌های ما را بشنوند. این کاری است که شهید بهشتی در آغاز انقلاب انجام دادند، مرحوم مطهری هم همینطور. این‌ها کجاست؟ چرا ما عمل نمی‌کنیم؟.»

وی در این رابطه ادامه داد: «دکان باز کرده‌ایم، یک نفر خود را اصلاح‌طلب، دیگری خود را اصولگرا و آن یکی خود را مستقل می‌داند، در حالیکه مشترکاتی داریم به نام ایران، به نام انقلاب اسلامی، به نام نظام جمهوری اسلامی، به نام رهبر، به نام قانون. این ۵ مشترک را هیچکس نمی‌تواند نفی کند.»

این نماینده سابق مجلس گفت: «من هر روز روزنامه می‌خوانم، هر روز احتکار وجود دارد، هر روز اختلاس وجود دارد، هر روز رانت و قاچاق و فساد وجود دارد، آخر این‌ها تا کی؟ خدا شاهد است که این قضایا را دولتی کردن و ملتی ندیدن هم جفاست. این احتکار را در لاستیک چه کسی انجام می‌دهد؟ این فساد در میلگرد چطور؟ دلالان مرغ چه کسانی هستند؟ این کشور ظرفیت‌های بسیار دارد، اگر همه دور هم جمع شویم و از ظرفیت‌های‌مان استفاده کنیم، قوی می‌شویم و وقتی قوی شویم، دشمن از ما سوءاستفاده نخواهد کرد.»

سیدرضا اکرمی به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در مجلس اشاره کرد و گفت: «باید صبر کنیم این طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری به تایید شورای نگهبان برسد و نتیجه را ببینیم. حتما باید قانون انتخابات ریاست‌جمهوری بعد از سالیان زیادی که تکرار کرده‌ایم رجل سیاسی، رجل مذهبی، مدیر، مدبر و ... شاخص این‌ها فقط توسط شورای نگهبان بررسی شده است و قانون جامعی در مجلس نداشتیم که این رجل سیاسی، این رجل مذهبی چه کسی است، حتما باید تغییر کند.»

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه غصه و نگرانی اصلاح قانون انتخابات نیست، گفت: «غصه و نگرانی حضور مردم در انتخابات است. مجلس یازدهم تلنگری درباره شرکت مردم به ما زد. ما که همیشه در موضوع حضور مردم در انتخابات به دنیا پُز می‌دادیم این بار به ۴۲ درصد مشارکت رسیدیم و در برخی از شهرها واقعا عدد بسیار پایین و اندکی را مشاهده کردیم، باید غصه بخوریم که مردم چطور شرکت کنند. حال کرونا هم مزید بر علت شده است.»

وی در پایان تاکید کرد: «مملکت رئیس‌جمهوری می‌خواهد، قانون دارد، باید مشارکت را افزایش دهیم. مشارکت فایده‌های زیادی چون وحدت، رمز زنده بودن را در خود دارد. باید رئیس‌جمهوری انتخاب شود که مزایای گذشتگان را داشته باشد و معایب آن‌ها را نداشته باشد. غصه ما این است که در خرداد حضور مردم به چه صورت خواهد بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار