فرد منفی کنار هر سبزه سنگی می‌بیند و فرد مثبت کنار هر سنگی سبزه ای می‌بیند

دماوند (پانا) - کتاب قدرت و فکر مثبت به انسان می آموزد که مثبت فکر کند، تفکر مثبت باعث می‌شود که دید انسان به پیرامون خود زیبا شود و شخص زندگی زیباتری داشته باشد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
فرد منفی کنار هر سبزه سنگی می‌بیند و فرد مثبت کنار هر سنگی سبزه ای می‌بیند

کتاب قدرت و فکر مثبت به قلم نویسنده نورمن وینسنت پیل، کتابی خوب درباره مثبت فکر کردن است. این اثر، بر اساس تجربیات نویسنده برای بدست آوردن آرامش و لذت بردن از زندگی نوشته شده است.
نویسنده در بخشی از این کتاب عنوان کرده: یکی دیگر از راهبردهای موثر برای داشتن ذهنی آرام، تمرین «سکوت روزانه» است. سعی کنید حداقل ۱۵ دقیقه از روزتان را به این‌کار اختصاص دهید. به خلوت‌ترین و ساکت‌ترین محل ممکن رفته و برای ۱۵ دقیقه، آرام گوشه‌ای نشسته یا دراز بکشید. حتی کلمه‌ای حرف نزنید.
هیچ مطلبی ننوشته و نخوانید. تا می‌توانید به چیزی هم فکر نکنید. در ذهن خود فقط سکوت را بپرورانید. البته این عمل در ابتدا بسیار سخت است. چون ذهن تمایل به درگیر شدن با افکار مختلف را دارد. اما با کمی تمرین در این کار تبحر پیدا خواهید کرد. خود را آبی روان تصور کنید تا موج‌ها و همهمه‌ها کم‌کم از شما دور شوند.
وقتی کاملا در خلسه‌ای از سکوت فرو رفتید، صدای پروردگار خویش را خواهید شنید که از عمق جان‌تان که سرشار از سکوت و آرامش است با شما سخن می‌گوید. این صدا سراسر زیبایی و توازن است و شما را هم مانند خود زیبا و متوازن خواهد کرد. توماس کارلیل می‌گوید: «سکوت چیزی است که همه‌ اتفاقات در آن به شکل واقعی خود در می‌آید.»

شاید فقدان آرامش درونی ما انسان‌ها تا اندازه‌ای ناشی از سروصداها و هیاهویی باشد که (در دنیای مدرن امروزه) سیستم عصبی ما به آن عادت کرده است. آزمایشات نشان می‌دهند وجود سروصدا در محل کار، محل خواب و زندگی به میزان قابل توجهی میزان کارایی را کم می‌کند.

خبرنگار دانش‌آموز : معصومه خوبانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار