از چاپ کتب سوادآموزی ویژه زندانیان تا تاکید بر نبود ردیف اعتباری برای اجرای سند 2030

تهران (پانا) _ اعلام جزئیاتی درباره برگزاری امتحانات دی ماه در مناطق مختلف، تاکید بر نبودن یک ردیف اعتباری در بودجه 1400 برای اجرای سند 2030 و آغاز یک برنامه تلویزیونی ویژه دانش‌آموزان از خبرهای مهم حوزه آموزش و پرورش در هفته اخیر است.

کد مطلب: ۱۱۴۹۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
از چاپ کتب سوادآموزی ویژه زندانیان تا تاکید بر نبود ردیف اعتباری برای اجرای سند 2030

موضوع چگونگی برگزاری آزمون‌های نیمسال نخست سال تحصیلی 99-1400 این روزها در صدر اخبار حوزه آموزش و پرورش قرار دارد و دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان منتظر مشخص شدن تکلیف امتحانات دی ماه هستند. مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش طی بخشنامه ای اعلام کرد در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان فراهم باشد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، مطابق آیین نامه‌های مربوط دوره‌های تحصیلی و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انجام می‌گیرد. وزیر آموزش و پرورش نیز در آخرین روز هفته اعلام کرد در هر منطقه‌ای از کشور اگر ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه دهد، ترجیحا امتحانات دانش‌آموزان به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

در پی تفاهم نامه ای که این هفته میان سازمان زندان‌های کشور و نهضت سوادآموزی به امضا رسید کتاب‌های درسی سوادآموزی ویژه زندانیان (هر عنوان در 20 هزار نسخه) به چاپ رسیده است که با شروع هفته سوادآموزی در زندان‌ها مورد استفاده نوسوادان زندانی قرار خواهد گرفت.

پخش اولین مجموعه طنز دانش‌آموزی کشور با عنوان شاد، تاکید محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش مبنی بر نبود ردیف اعتباری برای اجرای سند 2030 در بودجه سال 1400 نیز از دیگر خبرهای مهم حوزه آموزش و پرورش طی هفته گذشته است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

پخش اولین مجموعه طنز دانش‌آموزی کشور با عنوان شاد

در آستانه شب یلدا اولین مجموعه طنز دانش‌آموزی کشور با عنوان شاد به همت مهراد، مرکز هنر، رسانه و ارتباطات دانش‌آموزی با اجرای کمدین نوجوان کشور، سجاد اسماعیلی ویژه دانش‌آموزان و خانواده‌های ایرانی پخش شد. مخاطبان برنامه طنز شاد، دانش‌آموزان، والدین، متولیان آموزشی و تربیتی کشور بودند.

پرداختن به مسائل مرتبط با حوزه دانش‌آموزان و نوجوانان در زمینه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی تربیتی نیز ازجمله موضوعات و مواردی است که در این مجموعه کمدی به آن پرداخته شد.

مجموعه شاد قرار است هر هفته پنجشنبه‌ها راس ساعت ۲۱ در بستر فضای مجازی منتشر شود و بستر انتشار آن نیز در صفحات فعال آینده سازان در شبکه‌های اجتماعی مختلف اینستاگرام و آپارات و...است که آدرس @ayandehsazaan خواهد بود.

انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان نهضت سوادآموزی و سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور

طی آیینی به میزبانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور تفاهم نامه همکاری سازمان نهضت سواد آموزی با سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به امضای طرفین رسید و مبادله شد.

نشست تبادل تفاهم نامه همکاری سازمان نهضت سوادآموزی و سازمان زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی کشور در سالن جلسات سازمان زندان‌ها با حضور معاونان و مدیران 2 سازمان برگزار شد.

شاپور محمدزاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: در تمام دنیا به صفر رساندن بی سوادی مقدور نبوده و نیست لذا ما نیز برنامه ریزی‌هایمان را در 5 سال آینده برای سرانجام بخشی آن معطوف کرده ایم که نیازمند همکاری و همیاری همه آحاد ملت به خصوص سازمان‌ها و نهادهای کشور هستیم.

کتاب‌های درسی دوره سوادآموزی ویژه زندانیان که هر عنوان در شمارگان 20 هزار نسخه به چاپ رسیده است با شروع هفته سوادآموزی در سراسر کشور توزیع و در زندان‌ها مورد استفاده نوسوادان زندانی قرار خواهد گرفت.

به دلیل خطا در نوشتن بودجه، سند ۲۰۳۰ در آن وارد شده/ در نسخه کاغذی بودجه ایراد اصلاح شده و اثری از ۲۰۳۰ وجود ندارد

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در ارتباط تلفنی با اخبار شبکه دو در واکنش به وجود موضوع سند ۲۰۳۰ در یکی از صفحات بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: من نیز به تازگی از این موضوع مطلع شدم و هیچ دخالتی در این متن نداشتم؛ آموزش و پرورش مکرر اعلام کرده که هیچ نسبتی با سند ۲۰۳۰ ندارد.

وی با بیان اینکه معلوم شده خطایی در این باره صورت گرفته است، گفت: سازمان برنامه و بودجه در نسخه کاغذی این موضوع را اصلاح کرده چرا که تمام ردیف‌های بودجه مشخص است و در بودجه هیچ چیزی در مورد اجرای سند ۲۰۳۰ نیامده و نخواهد آمد.

حاجی میرزایی ادامه داد: آن چیزی که به آن استناد می‌کنند یک متنی است که مربوط به برنامه ششم توسعه مربوط به سال‌های گذشته و نسخه اشتباه است، ما در دولت درباره بودجه به گفت‌وگو نشستیم و در آموزش و پرورش و در سازمان برنامه و بودجه نیز به طور کامل از سند ۲۰۳۰ اعلام برائت می‌کنیم. البته سازمان برنامه و بودجه نیز قطعاً این موضوع را پیگیری می‌کند اگر خللی در کار باشد با افرادی که این خطا را کردند، برخورد می‌شود.

نحوه برگزاری امتحانات نیم سال اول تحصیلی 1400-1399 در تمام دوره‌ها

خسرو ساکی پیرامون برگزاری امتحانات نیم سال اول تحصیلی 1400-1399 در تمام دوره‌های تحصیلی اظهار کرد: در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان فراهم باشد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان، مطابق آیین نامه‌های مربوط دوره‌های تحصیلی و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انجام می‌گیرد.

ساکی با اشاره به برقراری شرایط قرمز شیوع بیماری کرونا در برخی از مناطق تصریح کرد: در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان مدارس روزانه دوره‌های اول و دوم متوسطه فراهم نباشد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی-تربیتی دی ماه در متوسطه اول، متوسطه دوم شاخه نظری، دروس عمومی، شایستگی‌های غیر فنی و پایه فنی شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش، به صورت غیر حضوری با مسئولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه انجام می‌شود. در این صورت، نمره امتحانات پایانی از طریق برگزاری آزمون برخط (آنلاین) در سامانه شاد یا سایر سامانه‌های مورد تایید شورای مدرسه و نمره ارزشیابی تکوینی با استفاده از مستندات و شواهد جمع‌آوری شده از فعالیت‌های آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان در نیم سال اول تعیین می‌شود.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی افزود: درصورتی که به تشخیص معلم و تایید مدیر مدرسه، امکان ارزشیابی پایانی به صورت برخط (آنلاین) فراهم نباشد، معلم می‌تواند از ارزشیابی تکوینی نوبت اول، برای تعیین نمره پایانی دانش‌آموزان استفاده کند.

وی گفت: ارزشیابی دروس داخلی و امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم مدارس روزانه که در شهریورماه موفق به کسب نمره قبولی در برخی از دروس نشده‌اند و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی-تربیتی نیم سال اول دروس حضوری و غیرحضوری غیرنهایی داوطلبان آزاد و دانش‌آموزان مدارس بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران، بر اساس تبصره ذیل بند9 مصوب جلسه 977 تاریخ 13 آذرماه 99 شورای عالی آموزش و پرورش و مجوز مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، مطابق آیین‌ها و ضوابط مربوط، در تمام شرایط با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت حضوری انجام می‌شود.

ساکی با اشاره به عدم موفقیت برخی دانش‌آموزان از سال‌های قبل ، بیان کرد: دانش‌آموزان دوره پیش دانشگاهی که از سال‌های قبل فارغ التحصیل نشده اند، می‌توانند پس از تطبیق دروس، در امتحانات نهایی حضوری دروس معادل پایه دوازدهم شرکت کنند.

برگزاری حضوری امتحانات مشروط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است

محسن حاجی میرزایی در پایان جلسه هیات دولت نیز درباره برگزاری امتحانات گفت: در هر منطقه‌ای که ستاد ملی مقابله با کرونا مخالف برگزاری آزمون حضوری باشد، آزمون‌های دانش‌آموزان به‌صورت مجازی امتحانات برگزار می‌شود. روش‌های آزمون غیرحضوری هم مشخص‌شده و در اختیار مناطق و مدارس قرارگرفته است.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: دو نوع آزمون تکوینی و پایانی وجود دارد که در آزمون تکوینی بر اساس ارزیابی معلم از میزان فراگیری دانش‌آموزان در سال تحصیلی تعریف می‌شود و ارزشیابی پایانی هم به این صورت است که در پایان هر ترم به‌صورت امتحان کتبی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار