اولین کلمه و نخستین فرمان آخرین کتاب آسمانی، امر به خواندن است

شهر ری(پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ری ضمن تبریک فرا رسیدن هفته سوادآموزی گفت: اولین کلمه و نخستین فرمان آخرین کتاب آسمانی، امر به خواندن است. چنین‌کتابی و چنان‌آیینی، مسلمانی را که نخواند و ننویسد، ملامت می کند.

کد مطلب: ۱۱۴۹۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
اولین کلمه و نخستین فرمان آخرین کتاب آسمانی، امر به خواندن است

علی یزدان‌پناه در گفتگو با پانا اظهار کرد: آموزش، بهایی بود که پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) برای آزادی اسیران جنگ بدر مقرر فرمود، و آموختن، هنری است که همه توانایی‌ها و هنرهای دیگر، از آن می‌جوشد و سر برمی‌آورد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: سوادآموزی به توفیق فرمان امام خمینی (ره) از یک حرکت محدود فرهنگی، به نهضتی فراگیر تبدیل شد و از آن پس در شمار مقدس‌ترین آرمانهای انقلاب اسلامی در آمد.به حتم، چنین آرمان‌ مقدسی، شایستگی آن را دارد که در کنار مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های معجزه قرن، یعنی انقلاب شکوهمند اسلامی بنشیند و سطری طلایی در کارنامه نهضت ‌اسلامی در جهان معاصر باشد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ری در ادامه اضافه کرد: تشکیل نهضت مقدس سوادآموزی، اقتضای روح و مرام انقلاب اسلامی بود و اگر چنین نبود، جای هزار شگفتی و تاسف بود.
او گفت: به یمن فرمان امام خمینی (ره) پایه و اساس نهضتی گذارده شد که در هر گام، طاغوتی را شکست و در هر مرحله توفیقی به چنگ آورد.
اودر پایان چهل و یکمین سالروز تاریخی فرمان حضرت امام (ره) مورخ هفتم دیماه ۱۳۵۸ مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی را به همکاران سواد آموزی، آموزش‌دهندگان سخت‌کوش ،سوادآموزان گرامی و مردم عزیز تبریک گفت.

خبرنگار:جواد تلطفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار