معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:

جذب حدود ۶ هزار سوادآموز در نهضت سوادآموزی شهرستانهای استان تهران

تهران(پانا)- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران خبر داد در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا و تجربه ابتدایی و نوپای آموزش فضای مجازی نزدیک به ۶ هزار سوادآموز تاکنون در مناطق 21 گانه استان تهران جذب نهضت سوادآموزی شده اند.

کد مطلب: ۱۱۴۹۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد
جذب حدود ۶ هزار سوادآموز در نهضت سوادآموزی شهرستانهای استان تهران

به گزارش اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، عربعلی زینالی در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت نابسامان و آشفته کشور قبل از انقلاب در حوزه‌های مختلف به خصوص حوزه سوادآموزی و میزان ۴۷ درصدی آمار با سوادی جمعیت آن زمان، اظهار کرد: نهضت سوادآموزی به فرمان تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که اشراف کامل بر مسائل جامعه داشتند تأسیس شد تا بی‌سوادی در کشور ریشه‌کن شود.

زینالی با تاکید بر اینکه آموزش در کشور باعث رشد و پیشرفت و تعالی جامعه می‌شود و همکاران ما نیز در این حوزه قدم‌های خوب و مثبتی برداشته تا از آمار بی‌سوادی کاسته شود ، تصریح کرد: یکی از آمال جامعه اسلامی ایجاد عدالت در همه سطوح است.

او پیشرفت و توسعه کشور را عامل حرکت و تکاپوی چرخه‌های اقتصادی، علمی و فرهنگی کشور دانست و افزود: نهضت سوادآموزی در چهل ‌و یک سال گذشته بسیار موفق عمل کرده و با توجه به جمعیت 47 درصدی باسوادان در قبل از انقلاب و با توجه به مقتضیات اجتماعی و فرهنگی آن زمان این آمار اکنون به بیش از ۹۶ درصد رسیده که قابل قیاس با آن چه در گذشته صورت گرفته نیست.

این مقام مسئول در بخشی از سخنان خود فعالیت در نهضت سوادآموزی را بسیار سخت و دشوار دانست و گفت: با رفع مشکلاتی که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشت؛ به کمک شرکای اجتماعی آموزش ‌و پرورش و نهضت سوادآموزی و همت والای همکاران خدوم و آموزش‌دهندگان عزیز توانستیم در این عرصه به موفقیت‌های شایانی دست یابیم.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش ‌و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر در نهضت سوادآموزی شهرستانهای استان تهران آموزش‌دهندگان در سه گروه سواد، تحکیم و انتقال اقدام به جذب سوادآموز می‌کنند، گفت: در سال جاری با توجه به مشکلات کرونا، اقتصادی و نوپا بودن آموزش فضای مجازی نزدیک به ۶هزار سوادآموز در مناطق 21 گانه شهرستانهای استان تهران جذب نهضت سوادآموزی شده و امیدواریم در ایام باقی مانده به بیش از 7 هزار نفر برسیم.

او با تاکید بر اینکه هدف اصلی نهضت سوادآموزی توسعه متوازن آموزش در جامعه است، خاطرنشان کرد: تمام سعی خود را به کار بستیم تا هیچ دانش‌آموز و فردی در هیچ نقطه از شهرستانهای استان تهران بی‌سواد نماند، چرا که شعار محوری نهضت سوادآموزی آموزش، توسعه عدالت آموزشی و ریشه‌کنی بی‌سوادی در جامعه است که آموزش به صورت رایگان در اختیار افراد قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار