معاون استاندار: لزوم برنامه ریزی دقیق برای بهبود سواد آموزی در آذربایجان غربی

دولت خدمات آموزشی ارزنده ای در مناطق مرزی ارائه کرده است

ارومیه(پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت افزایش سطح سواد عمومی جامعه به ویژه در سطح استان، عنوان کرد دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران در طول چند دهه گذشته خدمات بسیاری برای افزایش سطح سواد عموم به ویژه در مناطق مرزی انجام داده است.

کد مطلب: ۱۱۴۸۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون استاندار: لزوم برنامه ریزی دقیق برای بهبود سواد آموزی در آذربایجان غربی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، علی مصطفوی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان، ضمن تبریک هفته بزرگداشت سوادآموزی، اظهار کرد: بحث سوادآموزی در آذربایجان غربی نهادینه شده و امیدواریم روزی شاهد ریشه کنی کامل بی سوادی در استان باشیم.

وی با تاکید بر افزایش سوادآموزی در استان و لزوم کمک دستگاه‌های مربوطه به آموزش و پرورش آذربایجان غربی، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به انجام چنین ماموریتی نیست و ضروری است دستگاه های اجرایی استان در این امر به آموزش و پرورش کمک کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به این که یک هشتم مرزهای ایران اسلامی در استان واقع شده، بیان کرد: در طول بیش از چهار دهه که از عمر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی سپری شده خدمات شاخص و قابل قبولی برای افزایش سطح سواد عمومی در مناطق مرزی استان ارائه شده است.

وی برنامه ریزی دقیق برای افزایش سطح سواد در استان را لازم دانست و یادآور شد: برنامه ریزی درست و مدون در افزایش سطح علمی و دانش جامعه نقش به سزایی دارد. همچنین افزایش سواد در افزایش درآمد خانواده ها و جامعه تاثیر مثبتی دارد.

مصطفوی با تاکید بر لزوم ریشه کنی بی‌سوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، گفت: باید با برنامه‌ریزی نسبت به تحقق این هدف تا پایان برنامه ششم توسعه تلاش کنیم. همچنین نظارت و رصد برنامه‌های سوادآموزی به منظور کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های این حوزه از اهم وظایف گروه بهبود کیفیت سوادآموزی است.
وی یادآور شد: با تلاش های صورت گرفته در استان آذربایجان غربی طی سال‌های اخیر، در حال حاضر بیش از ۹۲.۸ درصد جامعه هدف نهضت سوادآموزی در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال با سواد هستند.

وی از اجرای موفق طرح آموزش دختران روستایی در سال ۹۸ گفت: آذربایجان غربی در شناسایی و جذب بی سوادان سال گذشته رتبه دوم کشور و در ارزیابی عملکرد فعالیتهای سوادآموزی رتبه ششم کشور را کسب کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار